تداوم اجرای سنگفرش در پیاده‌راه پاساژ تبریز

شهردار منطقه تاریخی و فرهنگی تبریز از تداوم عملیات سنگفرش در قسمت‌های باقی مانده پیاده‌راه پاساژ خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، رضا جانفشان نوبری روز شنبه ۱۶ اردی بهشت ماه ۱۴۰۲ ضمن اعلام این خبر گفت: پروژه ساماندهی کوچه پاساژ یکی از مهم‌ترین پروژه‌های سنگفرش شهرداری منطقه قلمداد می‌شود که شامل سنگفرش کل مسیر، اجرا پیاده‌رو‌ها در دو ضلع، نصب مبلمان شهری و سیستم روشنایی همگون با بافت تاریخی مسیر است که سنگفرش مسیر اصلی و کوچه‌های فرعی پاساژ در آستانه تکمیل بوده و تلاش داریم تا در حداقل زمان ممکن این پروژه را به بهره‌برداری نهایی برسانیم.

شهردار منطقه تاریخی و فرهنگی تبریز افزود: این پروژه در راستای سامان‌دهی و سنگفرش معبر تاریخی کوچه پاساژ که زمانی مقر کنسولگری‌های کشور‌های مختلف بوده و اولین هتل تبریز با نام گرند هتل و اولین سینمای ایران با نام سینما سولی در این مسیر تاریخی قرار داشت، انجام می‌شود تا این مسیر تاریخی به محور گردشگری تبریز تبدیل شود.

جانفاشان نوبری اظهار داشت: همچنین در اقدامی جدید دیوار‌های بد منظر پیاده راه پاساژ بعد از زیرسازی به طرز زیبایی نقاشی دیواری سه بعدی شده و بر زیبایی این پیاده راه تأثیر مثبتی گذاشت. در نقاشی دیواری اجرا شده از طرح دیوار سنتی الهام گرفته شده که منجر به شادابی محیطی مسیر شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402021642475

برچسب‌ها