کاوش آخرین فصل «معبد لائودیسه» همدان در صورت تخصیص اعتبار

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نهاوند گفت: اگر از محل اعتبار سفر رئیس‌جمهوری مبلغی به شهرستان تخصیص یابد، آخرین فصل کاوش «معبد لائودیسه» انجام می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل ازروابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، محمد احمدی گفت: امسال مرمت جداره مسجد امام حسن(ع) در شهرستان نهاوند انجام می‌شود و 2 بنای تاریخی شهرستان نیز در آستانه ثبت در فهرست آثار ملی کشور هستند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه سامان‌دهی سراب‌های نهاوند نیز در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: بهره‌برداری از سراب گیان به سازمان همیاری‌ شهرداری‌های استان سپرده شده و ما نیز در دیگر سراب‌ها مسئولیت خود را همراه با منابع طبیعی انجام می‌دهیم.

احمدی با بیان اینکه احداث بازارچه دائمی صنایع‌دستی نهاوند یکی از الزامات ما در شهرستان بوده و جانمایی ابتدایی آن انجام شده است، افزود: برای احداث سفره‌خانه سنتی و خانه‌مسافر پرونده‌هایی داریم که در حال بررسی هستند.

او درباره اقامتگاه‌ بوم‌گردی هم گفت: متأسفانه در نهاوند اقامتگاه بوم‌گردی وجود ندارد اما متقاضیانی برای احداث بوم‌گردی داریم که پرونده‌های آن‌ها در دست بررسی است و در حالت کلی استقبال برای احداث بوم‌گردی در نهاوند کم است.

احمدی ادامه داد: با کمک دهیاران روستاهای دارای ظرفیت احداث بوم‌گردی، جلساتی با اهالی برگزار شده و درباره تأثیرات اقتصادی و فرهنگی بوم‌گردی در منطقه مطالبی ارائه کردیم که امیدواریم به زودی به نتیجه برسد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402021688928

برچسب‌ها