شتاب گرفتن مرمت بناهای تاریخی بلاد شاپور دهدشت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بلاد شاپور در کهگیلویه و بویراحمد از بافت‌های تاریخی ایران که سال‌ها به مخروبه‌ای مبدل و محلی برای معتادان و حتی چرای گوسفندان شده بود اینک پس از ۲۰ سال انتظار زمین‌های اطراف بافت تملک گشته و مرمت آن سرعت گرفته است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، سعید طالبی پور امروز 17 اردیبهشت‌ماه 1402 اظهار کرد: در دولت سیزدهم، حفاظت از میراث‌فرهنگی در اولویت قرارگرفته و نسبت به صیانت و نگهداری آثار تاریخی و میراث‌فرهنگی دغدغه وجود دارد که یکی از نمونه‌های این دغدغه مندی احیا و مرمت بافت تاریخی بلادشاپور در کهگیلویه است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تاکنون حدود ۱۰ میلیارد تومان برای ساماندهی بافت بلاد شاپور اختصاص داده شد و ۳۲ حجره بازارچه مرمت و احیا شدند و حالا آماده واگذاری است.

طالبی‌پور افزود: بلادشاپور حالا دیگر از آن وضعیتی که تبدیل به یک محل ناامن شده بود، خارج‌شده و تبدیل به یک مکان فرهنگی شده است.

او ادامه داد: پس از ۲۰ سال انتظار در این دولت چند منزل مسکونی در بلادشاپور تملک اراضی شده و قرار شده به‌عنوان معوض با ارائه تسهیلاتی از سوی بنیاد مسکن به صاحبان این ۲۰ واحدی که باید جابه‌جا شوند در طرح نهضت ملی مسکن منزل تعلق گیرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020217400177

برچسب‌ها