ضرورت عملیاتی شدن مدیریت مقصد گردشگری/ نقش مردم را در توسعه گردشگری پررنگ‌تر کنیم

معاون دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بر ضرورت عملیاتی شدن مدیریت مقصد گردشگری در استان‌ها تأکید کرد و گفت: انتظار می‌رود تا پایان سال‌جاری در بیشتر استان‌‌ها مدیریت مقصد گردشگری تعریف شود.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، محمد جهانشاهی روز دوشنبه ١٩ اردیبهشت‌ماه ١٤٠٢ در اولین همایش طبیعت‌گردی غرب کشور که به میزبانی استان کردستان در شهرستان مریوان در حال برگزاری است، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر باعناوین مختلفی از جمله روستاهای هدف یا مناطق نمونه، حرکت‌هایی به‌منظور توسعه گردشگری روستایی در کشور انجام شده است.

معاون دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: برای تحقق بیش‌از‌پیش این امر نیازمند برنامه‌های جدی‌تری از جمله مباحث آموزشی و فرهنگی مناسب با هدف افزایش نقش جوامع محلی در فرایند توسعه مناسب و پایدار هستیم.

او با تأکید بر پررنگ‌تر کردن نقش مردم محلی در برنامه‌های توسعه‌ای گردشگری پایدار در کشور عنوان کرد: گردشگری در مناطق روستایی تنها توجه به بعد اقتصادی نیست بلکه دارای ابعاد و ارزش‌های فراوان دیگری است که باید سال‌های سال حفظ و مورد بهره‌برداری پایدار واقع شوند.

جهانشاهی یادآور شد: امید است بیش‌از‌پیش به ارزش‌ها در جوامع روستایی توجه و رویدادهایی که قابلیت تکرار دارند را ثبت کنیم.

بازدید از سایت‌های پرنده‌نگری مریوان، بازدید از سایت لک‌لک‌ها در روستای دره‌تفی و بازدید از روستاهای منطقه هورامان از جمله برنامه‌های جانبی این همایش منطقه‌ای است که تا ٢٠ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020219348630

برچسب‌ها