دانشجویان بین‌المللی دانشگاه تبریز با گردشگری و صنایع‌دستی زنجان آشنا می‌شوند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: بر طبق تعاملات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان و دانشگاه تبریز دانشجویان بین‌المللی با گردشگری و صنایع‌دستی زنجان آشنا می‌شوند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سید سعید صفوی ۱۸ اردیبهشت ماه با حضور در دانشگاه تبریز و دیدار با رئیس و اساتید دانشگاه تبریز گفت: دانشجویان خارجی دانشگاه تبریز و دانشجویان غیرایرانی سایر دانشگاه‌ها می‌توانند برای طبخ غذاهای متنوع در ششمین جشنواره بین المللی اکو- جاده ابریشم شرکت کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان در این جلسه افزود: این جشنواره با بهره‌مندی از دانشجویان خارجی، آشپزهای سفارت خانه‌های عضو اکو و جاده ابریشم، آشپزهای خارجی و غیره در تیر ماه ۱۴۰۲ انجام خواهد شد و شناخت دانشجویان با فرهنگ، آداب، رسوم ایران و آشنایی با تنوع غذایی کشورهای مختلف در یک مکان و افزایش مراودات فرهنگی میان ملل مختلف به ویژه کشورهای عضو اکو و جاده ابریشم از جمله اهداف این جشنواره خواهد بود.

صفوی بیان کرد: دانشجویان غیر ایرانی حداقل چهار سال در ایران خواهند بود و این فرصت مناسبی است که با میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران و به ویژه استان زنجان به عنوان میزبان مهربان و شهر جهانی ملیله آشنا شوند و ما حاضریم نمایشگاه کوچک صنایع دستی را از آثار استادکاران زنجانی از رشته‌های مختلف با همکاری معاونت صنایع‌دستی تبریز در این دانشگاه برپا کنیم تا دانشجویان با صنایع دستی زنجان از نزدیک آشنا شوند.

او گفت: غذا به عنوان یکی از نشانه‌های فرهنگ بین الملل است و ترویج پخت غذاهای سنتی و ریشه دار، آشنایی با غذاهای بین‌المللی، آموزش و آشنایی با آداب و رسوم اقوام، در قالب گروه‌های اختصاصی تیرماه در زنجان برگزار خواهد شد و معرفی نمادهای فرهنگی ملیت‌های مختلف در قالب معرفی و نمایش صنایع دستی، لباس‌ها و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی آن‌ها در حاشیه این جشنواره انجام خواهد شد.

مدیر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز یکی از راه‌های ارتباط و تعامل کشورها را اجرای برنامه‌هایی دانست که به ملل مختلف امکان ارائه المان‌های فرهنگی خود را بدهد، بیان داشت: برگزاری فستیوال‌های غذا و مسابقات هنری مصادیق خوبی برای این برنامه‌ها به شمار می‌آیند.

سعید شجاعی افزود: غذاهای سنتی و ملی کشورها، یکی از نمودهای اصلی فرهنگ، آداب و رسوم آنها است و امیدواریم دانشجویان خارجی دانشگاه تبریز با حضور خود در جشنواره بین المللی اکو- جاده ابریشم زنجان و پوشیدن لباس‌های سنتی و ملی خود در این رویداد فرهنگی و بین المللی شرکت کنند.

او گفت: ۱۵۰۰ نفر دانشجوی غیر ایرانی از کشورهای مختلف در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که می‌توان از این ظرفیت برای تعامل و همکاری دوجانبه بین دو استان زنجان و تبریز استفاده کرد. این دانشجویان می‌توانند سهم موثری در گسترش مرزهای علم، انتشار فرهنگ و به خصوص صلح داشته باشند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020219931941

برچسب‌ها