رونمایی از پرونده ثبت ملی نان خوانسار/ معرفی 4 کتاب در حوزه گردشگری و تولید محتوای واقعیت مجازی خوانسار

شهردار خوانسار از معرفی چهار کتاب در حوزه گردشگری همچنین رونمایی از تولید محتوای واقعیت مجازی شهر خوانسار و پرونده ثبت ملی نان خوانسار به‌عنوان برنامه‌های صورت گرفته در هفته فرهنگی خوانسار در حوزه گردشگری و میراث‌فرهنگی نام برد.

مهدی احمدی شهردار خوانسار در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا در ارتباط با برگزاری هفته فرهنگی خوانسار بیان کرد: در راستای ترغیب نسل آینده به حفظ باغ‌شهر خوانسار، حفاظت از تونل سبز به‌عنوان میراث ماندگار برای آیندگان و فرهنگ و دیانت مردم خوانسار همچنین جذب گردشگر برای دومین سال هفته فرهنگی خوانسار با شعار «خوانسار جهان باغ‌شهر فرهنگ و دیانت» از سیزدهم اردیبهشت‌ماه آغاز شده است و تا بیست‌ودوم ادامه خواهد داشت.

او با اشاره به نامگذاری 20 اردیبهشت باعنوان روز خوانسار در تقویم فرهنگی شهر، افزود: طی این مدت برگزاری ۵۰ عنوان برنامه در نقاط مختلف شهر برنامه‌ریزی شده که ۱۴ برنامه شاخص فرهنگی از جمله آن‌هاست. امروز نیز جشن روز خوانسار را برگزار می‌کنیم و پیش‌بینی می‌کنیم بیش از 20 هزار مهمان و گردشگر در این رویداد حضور داشته باشند.

احمدی به رونمایی از پرونده ثبت ملی نان خوانساری همزمان با برگزاری نخستین جشنواره سوغات کهن اشاره کرد و گفت: پس از این رونمایی اقدامات لازم را برای کارهای ثبت ملی همچنین حوزه برندینگ این سوغات و میراث کهن خوانسار انجام خواهیم داد.

معرفی 4 کتاب در حوزه گردشگری و فرهنگ شهروندی، افتتاح نمایشگاه علمای خوانسار، نصب بنر با موضوعات مشاهیر، علما، جاذبه‌های گردشگری، فرهنگ و آداب خوانساری، مراسم  گرامیداشت روز ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، جشنواره نان خانگی خوانسار، آماده‌سازی و رونمایی از تولید محتوای واقعیت مجازی شهر خوانسار دیگر موارد مورد اشاره شهردار خوانسار بود.

او همچنین به برگزاری نهمین جشنواره کدبانوی خوانساری و ارائه انواع غذاهای محلی و پیاده‌روی خانوادگی طی روزهای آتی اشاره کرد و استقبال گردشگران از این رویداد فرهنگی را چشمگیر عنوان کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020219957152

برچسب‌ها