محورهای اقتصاد گردشگری و دانش‌بنیان، سیاست‌های کلان استان اصفهان است

استاندار اصفهان از دو محور اقتصاد گردشگری و اقتصاد دانش‌بنیان به‌عنوان دو محور اصلی در سیاست‌گذاری‌های کلان استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، سید رضا مرتضوی روز گذشته 20 اردیبهشت‌ماه در آئین افتتاح جشنواره ملی فن‌آوری شیخ بهایی با اعلام این مطلب گفت: با توجه به سند آمایش استان اصفهان، توسعه استان بر محورهای پیشرفت اقتصاد گردشگری و حوزه دانش‌بنیان ترسیم‌شده است لذا تمام جهت‌گیری‌های نهادهایی که برای اقتصاد استان فعالیت می‌کنند بر مبنای تحقق این دو مهم استوار است.

استاندار اصفهان ادامه داد: استان اصفهان با دارا بودن مراکز متعدد علمی و پژوهشی و دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری یکی از استان‌های بزرگ مستعد در دو دوره گردشگری و علم و فناوری در سطح کشور است و جایگاه ممتازی در کشور دارد به‌نحوی‌که محصولات و صادرات و خدمات دانش‌بنیان بسیاری را در سال‌های گذشته به کشور ارائه کرده است.

او افزود: با توجه به اینکه استان اصفهان با حدود هشت‌صد شرکت دانش‌بنیان جایگاه دوم کشور را دارد و شهرک علمی تحقیقاتی به‌عنوان مجموعه مادر ایجاد شهرک‌ها و پارک‌های علم و فناوری در کشور شناخته می‌شود، لذا تلاش فراوانی را برای توسعه علمی کشور در طی سی سال گذشته ارائه کرده است.

مرتضوی تصریح کرد: بر مینای سند آمایش استان دو محور اقتصاد گردشگری و محور فناوری دانش‌بنیان به‌عنوان مسیر پیشرفت مطرح‌شده است، لذا تمامی جهت‌گیری‌ها و جلسات نهادهایی که برای اقتصاد استان فعالیت می‌کنند بر این مبنا است تا سهم این دو حوزه را در اقتصاد استان بالا ببرند، بنابراین معتقدم همه نهادهای اداری و علمی استان باید خود را مکلف به تلاش برای رسیدن به آینده‌ای بهتر و اقتصاد مناسب‌تر بدانند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402022123296

برچسب‌ها