ساماندهی محوطه تاریخی شهر یئری در مرحله پایانی

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مشگین‌شهر از پایان ساماندهی محوطه تاریخی پایگاه ملی شهر یئری و بهره‌برداری از آن همزمان با هفته میراث‌فرهنگی خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، ایمانعلی ایمانی امروز 21 اردیبهشت ماه 1402 گفت: ساماندهی محوطه تاریخی پایگاه ملی شهر یئری به پایان رسیده است و این پروژه در هفته میراث‌فرهنگی به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مشگین‌شهر افزود: فازهای قبلی ساماندهی این مجموعه در سال‌های گذشته انجام شده بود و فاز نهایی آن امسال به اتمام رسیده است و در مرحله بهره‌برداری قرار دارد.

او تاکید کرد: اجرای دیوار پیرامونی و تکمیل سازه ضلع شمالی و جنوبی محوطه سنگ افراشته‌ها، نصب در‌های ورودی، اجرای سنگ‌فرش مسیر دسترسی به سایت و سنگ‌فرش پیرامون و داخل محوطه سایت از جمله اقدامات انجام شده در فاز اخیر این پروژه است.

ایمانی با اشاره به امکان بلیط فروشی برای بازدیدکنندگان در پایگاه ملی شهر یئری، ادامه داد: اجرای سکوی نشیمن سنگی در داخل سایت، اجرای تاسیسات الکتریکی و پیاده‌راه چوبی از دیگر اقدامات تکمیلی در این پایگاه ملی است که مجموعه را برای پذیرایی بهتر از بازدیدکنندگان آماده کرده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020221292331

برچسب‌ها