ستاد دائمی پنجاه‌به‌در در قزوین تشکیل شود

استاندار قزوین گفت: باید ستاد یا دبیرخانه دائمی پنجاه به‌در در استان تشکیل شود که این مراسم با برنامه‌ریزی جدی‌تری دنبال شود.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین، محمدمهدی اعلایی در آیین تقدیر از مدیران دستگاه‌های فعال در مراسم پاسداشت آیین کهن پنجاه به‌در اظهار کرد: از سال گذشته در راستای اجرای سیاست‌های عمده توسعه اجتماعی و فرهنگی در استان و زمینه‌سازی برای توسعه جذب گردشگر از طریق مناسبت‌سازی و تقویت مناسبت‌ها، برنامه‌ریزی برای در کانون توجه قرارگرفتن، شناختن و شناساندن سنت دیرینه پنجاه به‌در در دستور کار بوده‌است.

استاندار قزوین با بیان اینکه این مناسبت در سال گذشته در کانون توجه بیشتری قرار گرفت و امسال نیز با همت بیشتری دنبال شد، گفت: در سال گذشته این مراسم در مصلی برگزار شد ولی به‌دلیل استقبال بیشتر مردم و نبود زیرساخت‌های لازم و امکانات با مشکلاتی روبه‌رو شد و امسال تصمیم گرفته شد که علاوه بر حضور سنتی مردم در آن محل، در یک مرکز داخل شهر نیز با امکانات بیشتر موضوع توسعه پنجاه به‌در اجرا شود.

اعلایی اضافه کرد: خوشبختانه این مراسم توام با جشن صعود تیم فوتبال شمس‌آذر به لیگ برتر بود که جذابیت این جشن را افزایش داد.

او ادامه داد: آیین سنتی پنجاه‌به‌در باید به مرور زمان و با همت مردم و مسئولان در وهله نخست در داخل استان قوام بگیرد و در وهله دوم به کشور شناسانده شود و کسانی که دل در گرو موفقیت استان دارند باید این موضوع را در کانون توجه قرار دهند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه باید برای سال‌های آینده از هم‌اکنون برنامه‌ریزی لازم برای توسعه این مناسبت انجام شود، گفت: یک سری نگاه‌ها وجود داشت که در خصوص انتقال مکان سنتی برگزاری این مراسم وجود داشت در حالی که این مراسم منتقل نشده بلکه توسعه یافته و مراسم اصلی نیز مخدوش نشده و اتفاقا تقویت هم می‌شود.

اعلایی با بیان اینکه تعطیلی شیفت بعدازظهر مدارس هم در راستای تقویت پنجاه‌به‌در صورت گرفت، افزود: خوشبختانه این مراسم امسال در سطح مردم استان و حتی مردم کشور دیده شده و پخش زنده این مراسم در شبکه‌های ملی به‌صورت زنده نشان‌دهنده در کانون توجه قرار گرفتن آن است.

استاندار قزوین تصریح کرد: باید ستاد یا دبیرخانه دائمی پنجاه‌به‌در در استان تشکیل شود که این مراسم با برنامه‌ریزی جدی‌تری دنبال شود و البته اعضای این ستاد باید بیشتر غیردولتی باشند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020225492127

برچسب‌ها