21 موزه در استان همدان آماده بازدید است

مدیر امور موزه‌ها و بناهای تاریخی استان همدان گفت : استان همدان دارای 21 موزه است که 8 موزه با نظارت مستقیم میراث‌فرهنگی در همدان و 13 موزه به صورت مشارکتی در استان اداره می‌شوند.

به گزارش میراث‌آریا به نقل ازروابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، امیرحسین فریبا اعلام کرد: همزمان با ۲۸ اردیبهشت‌ماه جاری، روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث فرهنگی، بازدید از موزه‌ها، پایگاها و بناهای تاریخی تحت اشراف این وزارتخانه، رایگان است.

مدیر امور موزه‌ها و بناهای تاریخی استان همدان گفت: استان همدان دارای بیش از ۱۷۵۲ اثر تاریخی و فرهنگی و جاذبه‌های طبیعی است که آن را به جایگاه ویژه و مهمی در صنعت گردشگری تبدیل کرده است.

فریبا تاکید کرد: با توجه به این اهمیت ۱۰۰۴ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. شهر تاریخی هگمتانه ثابت می‌کند که همدان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران و جهان است، زیرا پایتخت اولین حکومت شاهنشاهی ایران (مادها) بوده است.

او همچنین بر انتخاب شعار و تهیه سند چشم‌انداز برای هر موزه خبر داد و گفت : شعار امسال روز جهانی موزه‌، «موزه ‎ها، پایداری و حال خوب» است و بر مبنای آن، «میراث فرهنگی؛ هویت ملی، نشاط اجتماعی» به عنوان پیام ملی هفته میراث فرهنگی انتخاب شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020225889529

برچسب‌ها