مشکل بالا آمدن آب سطحی رخشویخانه زنجان رفع شد

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان اظهار کرد: با توجه به ساخت‌و‌ساز‌هایی که در سالیان متمادی در اطراف بنا انجام شده و همچنین انسداد قنات‌های قدیمی در این محل سبب شده تا آب زیر قشری بالاتر آید و بنا را تهدید کند.

به‌گزارش میراث‌‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، علیرضا جزء قاسمی گفت: با توجه به دستور استاندار، اواخر سال گذشته جلسه‌ای برگزار و وظایف دستگاه‌های مختلف مشخص شد در این راستا مقرر شد شرکت آب و فاضلاب شبکه انتقال آب و فاضلاب اطراف رختشویخانه را انجام دهد.

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان افزود: گفت: شبکه پنج کیلومتری با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان برای جمع‌آوری فاضلاب تعریف شد و با توجه به اولویت‌های موجود این پروژه به صورت جدی در راستای انتقال شبکه فاضلاب مورد اقدام قرار گرفت.

جزء قاسمی ادامه داد: این فاضلاب جمع‌آوری شده باید به خیابان امام که کار بسیار دشواری بود، انتقال می‌یافت اما با این حال تونل زیرزمینی با تمام سختی‌ها حفر شد.

او افزود: در حدود یک کیلومتر از کار فعلا باقی‌مانده است اما با اقداماتی که ذکر شد بحث حفر کانال و تخلیه آب‌‌های زیرسطحی حل شده و فاضلاب از طریق کانال اجرا شده در حال انتقال است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020226931573

برچسب‌ها