تعطیلی یک‌روزه مجموعه تاریخی کاخ عالی‌قاپو اصفهان

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از تعطیلی موقت مجموعه تاریخی کاخ عالی‌قاپو به دلیل اجرای عملیات مرمت اضطراری این مجموعه تاریخی از عصر 27 تا صبح روز 29 اردیبهشت‌ماه خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، مهدی موسوی موحد با اعلام این مطلب گفت: با توجه به برآوردهای کارشناسان، بخشی از کف‌سازی‌های ورودی کاخ و به‌ویژه راه‌پله‌های شاهی به دلیل گذشت زمان و تردد گردشگران نیاز به مرمت اضطراری دارد.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: این عملیات شامل مرمت موضعی کف تالار ورودی کاخ در ضلع شرقی و مقابل سردر اصلی و همچنین مرمت سنگفرش راه‌پله‌های شاهی در محور غرب کاخ و همچنین بررسی سیستم روشنایی راه‌پله‌های کاخ می‌باشد.

موسوی موحد افزود: این عملیات از بعدازظهر روز 27 اردیبهشت‌ماه آغاز و تا ابتدای روز 29 اردیبهشت‌ماه ادامه می‌یابد، لذا گردشگران و علاقه‌مندان به آثار تاریخی می‌توانند از بامداد روز 29 اردیبهشت‌ماه از این مجموعه تاریخی بازدید کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402022723405

برچسب‌ها