تعیین حریم عمارت نظری و ۳ اثر تاریخی استان همدان

معاون میراث‌فرهنگی استان همدان گفت: در جلسه شورای تعیین حریم وزارت میراث‌فرهنگی، عرصه و حریم 4 اثر تاریخی استان همدان مشخص و مصوب شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، اتابک صفری گفت: در جلسه شورای تعیین حریم وزارت میراث‌فرهنگی، عرصه و حریم بناهای تاریخی عمارت نظری و بنای کنسولگری انگلیس به صورت مشترک، دستکند ارزانفود و بازنگری کاروانسرای تاج آباد مصوب شد.

معاون میراث‌فرهنگی همدان با بیان اینکه محدوده عرصه و حریم این آثار تاریخی پس از بررسی‌های کارشناسی و میدانی در کمیته‌های تخصصی مصوب شده است، افزود: تعیین عرصه و حریم آثار تاریخی، تضمینی برای حفاظت هر چه بهتر از این آثار است.

صفری تصریح کرد: این مصوبه با هدف پیشگیری از تهدیدات احتمالی و جلوگیری از هرگونه دخل و تصرف‌ در محدوده آثار تاریخی و توان بازدارندگی حقوقی مدنظر قرار گرفت.

او افزود: محدوده و حریم آثار تاریخی تحت حفاظت و نظارت این اداره‌کل خواهد بود و هرگونه دخل و تصرف در حریم و تخلف از ضوابط حفاظتی تعیین شده، برابر مواد ۵۵۸ تا ۵۶۹ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و متخلف مشمول مجازات‌های قانونی می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020227889199

برچسب‌ها