مراسم گرامیداشت هفته میراث‌فرهنگی در مشگین‌شهر برگزار شد

معاون میراث‌فرهنگی استان اردبیل گفت: مراسم گرامیداشت هفته میراث‌فرهنگی و آیین بهره‌برداری از پروژه ساماندهی محوطه بقعه شیخ حیدر مشگین‌شهر برگزار شد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، کریم لطفی امروز 31 اردیبهشت ماه 1402 گفت: مراسم گرامیداشت هفته میراث‌فرهنگی و آیین بهره‌برداری از پروژه ساماندهی محوطه بقعه شیخ حیدر مشگین‌شهر برگزار شد.

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: طی چند ماه گذشته و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی محوطه مجموعه تاریخی شیخ حیدر ساماندهی شده و اقدامات مهمی در زمینه نورپرداری، نصب دوربین‌های مداربسته و ساماندهی مغازه‌ها و رواق‌های این مجموعه انجام شده است.

او با اشاره به سایر اقدامات حوزه میراث‌فرهنگی در مشگین‌شهر، ادامه داد: فاز دوم و نهایی ساماندهی پایگاه ملی شهر یئری به پایان رسیده است و پروژه موزه باستان‌‎شناسی مشگین‌شهر نیز در مرحله تجهیز قرار دارد و در ماه‌های آینده به عنوان بزرگترین موزه شمال‌غرب کشور آماده بازدید عموم می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مشگین‌شهر نیز گفت: با اتمام پروژه ساماندهی محوطه مجموعه شیخ حیدر کارگاه‌های صنایع‌دستی در این مجموعه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که موجب اشتغالزایی مستقیم برای بیش از 120 نفر شده و علاوه بر آن محلی برای برگزاری کارگاه‌های ادبی نیز در این مجموعه ایجاد شده است.

ایمانعلی ایمانی با اشاره به اهمیت پروژه موزه باستان‌‎شناسی مشگین‌شهر افزود: در سال‌های اخیر 3500 اثر از اشیا تاریخی شهرستان مشگین‌شهر در سامانه جام ثبت شده است و این امر نشان‌دهنده غنای آثار تاریخی منطقه  است و ضرورت راه‌اندازی موزه مشگین‌شهر را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020231292937

برچسب‌ها