مجوز موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی کرج تمدید شد/ برگزاری آموزش‌های زیست‌محیطی در موزه تاریخ طبیعی کرج

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از تمدید مجوز موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی واقع در پارک چمران کرج خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، البرز رحیم خاکی شنبه 30 اردیبهشت 1402 در بازدید از موزه تاریخ طبیعی و تنوع‌زیستی کرج که به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی انجام شد، اظهار کرد: این موزه نقش مهمی در شناساندن زيست‌بوم‌های مختلف جانوری و گیاهی در البرز ایفا می‌کند. 

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با اشاره به اهمیت موزه تاریخ طبیعی از لحاظ آموزشی، تصریح کرد: همواره گردشگران علاقه‌مند به موضوعات تنوع زیستی از این موزه بازدید می‌کنند. علاوه بر آن هر ساله برنامه‌های آموزشی زیادی به خصوص برای دانش‌آموزان در این مکان برگزار می‌شود. 

او این اقدامات را در شناخت و گسترش فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست در بین دانش‌آموزان از سنین کم موثر دانست و انجام اقدامات آموزشی مشابه برای فرهنگسازی در زمینه میراث‌فرهنگی را ضروری عنوان کرد. 

موزه تاریخ‌طبیعی و تنوع زیستی اداره‌کل محیط زیست استان البرز با دارا بودن گونه‌های جانوری و گیاهی، سنگ‌ها و کانی‌ از سال 90 در پارک چمران فعالیت می‌کند و برگزاری اردوهای علمی‌آموزشی برای دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی از جمله برنامه‌های این موزه است. 

انتهای پیام/ 

 

انتهای پیام/

کد خبر 14020231537365

برچسب‌ها