فاز نخست مرمت گنبد مسجد شیخ لطف‌الله پایان یافت

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از پایان مرمت فاز نخست مرمت گنبد مسجد شیخ‌ لطف‌الله خبر داد.

علیرضا ایزدی مشاور وزیر و مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار میراث‌آریا، با اعلام این خبر اظهار کرد: فاز اول مرمت گنبد مسجد شیخ لطف‌الله شامل مرمت یک چهارم گنبد یعنی ۴ نیم‌ترک از مجموع ۱۶ نیم‌ترکِ آن بود که این مرحله پایان یافت و خط قسمتی که مرمتِ آن تمام‌شده از بخش‌های مرمت‌نشده کاملاً مشخص است.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان درباره مرمت سایر نیم‌ترک‌ها نیز گفت: مرمت آن‌ها به محض تأمین اعتبار شروع می‌شود، ولی اولویت اجرای این پروژه با نیم‌ترک‌های مرمت‌شده بود، چراکه با توجه به جهت بارش‌ها در اصفهان که از سمت غرب است، بخش‌های مرمت‌شده آسیب خیلی زیادی دیده بود که خوشبختانه در این مرحله مرمت شدند. ان‌شاءالله فاز بعدی مرمت گنبد مسجد شیخ لطف‌الله مجدداً به مناقصه گذاشته می‌شود و یا اینکه مرمت در شرایط خاص ادامه پیدا می‌کند.

ایزدی اظهار کرد: در شورای فنی استان مطرح و تصمیم‌گیری می‌شود که آیا مرمت با همان پیمانکار و از طریق ترک تشریفات ادامه داده شود و یا اینکه به مناقصه گذاشته شود؟.

او افزود: فعلاً با توجه به بارش‌های اخیر، اولویت‌های مرمتیِ دیگری در میدان نقش‌جهان وجود دارد و به همین دلیل اعتبارات به سمت حفاظت از خودِ میدان و بازار پیرامون آن رفته است که ان‌شاءالله به محض رفع خطر و اقدامات ضروری بازار، در فاز بعد به ادامه مرمت گنبد شیخ لطف‌الله وارد می‌شویم؛ اما درحال حاضر قرار است بخشی از عالی قاپو، بازار و کاشی‌کاری‌های بدنه بازار مرمت شود.

انتهای پیام

انتهای پیام/

کد خبر 14020231622828

برچسب‌ها