گردشگری و صنایع‌دستی از ظرفیت‌های کلان ایلام در زمینه اشتغال‌زایی و ایجاد درآمد پایدار است

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام گفت: صنایع‌دستی، سوغات‌محلی و گردشگری سه شاخصه مهم و تاثیرگذار استان برای درآمدزایی و اشتغال‌زایی افراد جویای شغل است و استان ایلام در این زمینه از غنا و ظرفیت بالایی برخوردارست.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی تبار روز یکشنبه 31 اردیبهشت ماه 1402 در بازدید از موزه قلعه والی ایلام به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی اظهار کرد: فرهنگ کار در استان ایلام باید مورد بازنگری قرار بگیرد و جوانان جویای کار به حوزه تولید، عرضه و بازریابی صنایع‌دستی و سوغات‌محلی ورود و از این طریق درامدزایی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام اضافه کرد: استان ایلام با بهره‌مندی از ظرفیت‌های متنوع در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری، صنایع‌دستی و سوغات‌محلی نباید افراد بیکار داشته باشد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی تبار یادآور شد: ایام اربعین فرصتی مناسب برای معرفی آثار گردشگری، میراث‌فرهنگی و عرضه فروش صنایع‌دستی و سوغات‌محلی استان به زائران اربعین است. 

امام‌جمعه ایلام گفت: ایام اربعین فرصتی مناسب برای معرفی آثار گردشگری، میراث فرهنگی و عرضه فروش صنایع‌دستی و سوغات‌محلی استان به زائران اربعین است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی تبار توصیه کرد: برای اربعین امسال باید مسئولان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام باید از هم اکنون یک مکان مناسب با جای پارک خودروها در محل تردد زائران انتخاب کنند.

او افزود: اربعین سال گذشته به عنوان نخستین قدم، نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات‌محلی برگزار شد که با وجود عدم فضای مناسب برای پارک خودروهای زائران به ویژه اتوبوس‌ها، اما این نمایشگاه با استقبال مطلوب زائران و فروش قابل قبول غرفه داران همراه شد.

امام‌جمعه ایلام تاکید کرد: مسئولان این اداره‌کل باید از هم اکنون برای ظرفیت اربعین و حضور انبوه زائران در استان به منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری و آثار گردشگرپذیر استان برنامه‌ریزی کنند.

او با بیان اینکه استان ایلام ازدیرباز تاکنون در مهمان‌نوازی شهره بوده‌است، یادآور شد: اما با این وجود در گردشگاه‌های استان باید فرهنگ عرفی و شرعی طبق قانون و خواسته عموم مردم استان رعایت شود.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: گردشگرانی که به مناطق تفریحی استان سفر می‌کنند باید با رعایت حجاب و عرف باشند و از هنجارشکنی‌های پیرامون عفاف و حجاب بپرهیزند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار افزود: مسافرت در قرآن کریم نیز مورد تاکید قرار گرفته است و گردشگری منافی دین اسلام نیست اما باید موازین شرعی در مسافرت و تفرجگاه‌های عمومی رعایت شود.

انتهای پیام/

 

 

 

انتهای پیام/

کد خبر 140202317260

برچسب‌ها