دومین جشنواره نذر گلاب اهدایی به حرمین سامرا در کلاته رودبار دامغان برگزار شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان از برگزاری دومین جشنواره نذر گلاب اهدایی به حرمین سامرا در کلاته رودبار دامغان با استقبال بی‌نظیر اهالی منطقه و گردشگران خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، مجتبی اکبرپور با اعلام این خبر گفت: با آغاز فصل رویش و برداشت گل محمدی در باغستان‌های شهر کلاته رودبار دامغان، این مراسم باشکوه و معنوی در مجموعه گردشگری پیر خوشدر برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان افزود: همایش پیاده‌روی، اجرای موسیقی محلی، اجرای گروه طنزپردازی و استند آپ کمدی، استقرار غرفه‌های گلاب‌گیری سنتی و نمایشگاه صنایع‌دستی از برنامه‌های این جشنواره بود.

اکبرپور گفت: عرضه و فروش صنایع‌دستی و محصولات محلی در جشنواره‌ها، رونق اقتصادی منطقه و اشتغال پایدار روستایی را به دنبال خواهد داشت.

او با اشاره به مجموعه چشمه‌ها و آبشار زیبای مجموعه پیر خوشدر افزود: این آبشار زیبا چشم‌اندازی بی‌نظیر به منطقه داده که مهم‌ترین امتیاز و جاذبه گردشگری شهر کلاته رودبار به شمار می‌رود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان گفت: برگزاری جشنواره‌ها در معرفی این جاذبه‌ها، نقش بسزایی خواهد داشت.

چشمه و دره پیر خوشدر در یک کیلومتری شمال غرب شهر کلاته رودبار از توابع شهرستان دامغان واقع‌ شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020231863153

برچسب‌ها