استقبال گردشگران از آیین شالورا جاری چرمهین اصفهان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان لنجان از استقبال پرشور و بی‌نظیر گردشگران از آیین کهن شالورا جاری شهر چرمهین از توابع این شهرستان همزمان با بزرگداشت هفته میراث‌فرهنگی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، احمد فتحی با اعلام این مطلب گفت: شهر چرمهین در بخش باغبادران از توابع شهرستان لنجان و در محور غرب استان اصفهان با دارا بودن جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی متعدد یکی از مقاصد گردشگران است.

او ادامه داد: وجود منطقه نمونه گردشگری آبشار شاهلولاک و مسجد تاریخی ناروندی در این شهر به‌عنوان محور توسعه صنعت گردشگری در منطقه به شمار می‌آید.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان لنجان تصریح کرد: خوشبختانه طی سال‌های گذشته اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان لنجان با همکاری مدیریت شهری چرمهین اقدام به شناسایی و ثبت مواریث این شهر کرده که از آن جمله می‌توان به ثبت ملی میراث ناملموس شالورا جاری در فهرست میراث ملی اشاره کرد که هرساله در منطقه نمونه گردشگری آبشار شاهلولاک برگزار می‌شود.

او بیان کرد: امسال نیز این آیین کهن هم‌زمان با بزرگداشت هفته میراث‌فرهنگی و با حضور مدیران شهرستان و استان و همچنین حضور پرشور گردشگران و علاقه‌مندان به مواریث فرهنگی در این منطقه برگزار شد.

فتحی تأکید کرد: امیدواریم حضور پرشور گردشگران در این آیین کهن ملی، زمینه‌ساز معرفی و رشد صنعت گردشگری در این شهرستان باشد.

او گفت: در ابتدای این مراسم، نمایش مزرعه گل محمدی و اجرای مراسم نمادین گلاب‌گیری بسیار مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفت که این امر می‌طلبد تا با برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر و جامع‌تر علاوه بر معرفی هرچه بهتر این آیین‌های کهن منطقه، به‌منظور استمرار برگزاری این آئین در سال‌های آینده اقدامات لازم انجام شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان لنجان تصریح کرد: پرونده آیین سنتی مهارت پخت گندی پیازی چرمهین به همراه پرونده ثبت 3 اثر دیگر شهرستان به‌منظور ثبت در فهرست آثار ناملموس ملی به شورای ثبت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارسال‌ شده که امید می‌رود با ادامه داشتن این روند از منظر اقتصادی و گردشگری قدم‌های مؤثری برداشته شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402030123675

برچسب‌ها