کرمانشاه جهان‌شهر خلاق خوراک در آیین تنوع فرهنگی فرهنگسرای نیاوران معرفی شد

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، گفت: ظرفیت‌های فرهنگی، صنایع‌دستی و غذایی کرمانشاه به‌عنوان جهان شهر خلاق خوراک در مراسم آیین تجلیل از تنوع فرهنگی در فرهنگسرای نیاوران تهران معرفی شد.

به‌گزارش میراث‌‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی با اعلام این خبر اظهار کرد: با همکاری مجموعه شهرداری، کرمانشاه به عنوان یکی از ۵ شهر خلاق ایران که در یونسکو به ثبت رسیده است همزمان با روز ملی ایران‌گردی و ایران‌شناسی در برنامه آیین تجلیل از تنوع فرهنگی در فرهنگسرای نیاوران تهران معرفی شد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: کرمانشاه به عنوان سی و هفتمین شهر خلاق خوراک جهان در سال گذشته از سوی یونسکو معرفی شد که یک ظرفیت ویژه را برای معرفی شهر کرمانشاه در سطح بین‌المللی ایجاد کرد که باید از این ظرفیت استفاده ویژه شود.

او افزود: در این برنامه که به صورت یک روزه در محل فرهنگسرای نیاوران تهران با حضور جمعی از سفرای کشورهای مختلف برگزار شد، با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و مجموعه شهرداری، بخشی از توانمندی‌های فرهنگی، غذایی، گردشگری و صنایع‌دستی استان معرفی شد.

فرمانی گفت: برپایی سیاه چادر عشایری و طبخ غذاهای محلی کرمانشاه و پذیرایی از مهمانان بخشی از برنامه حضور کرمانشاه در این مراسم بود.

او تصریح کرد: غرفه معرفی محصولات صنایع‌دستی، ظرفیت‌های گردشگری و عرضه دمنوش‌های خاص استان نیز  در مجموعه فرهنگسرای نیاوران تهران دایر شد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: اجرای مراسم آیینی و نمایشی با موضوع خوراک‌های استان کرمانشاه در حوزه رُستنی‌ها و نیز آیین هلپرکی کُردی در حاشیه این مراسم برای مهمانان خارجی و داخلی از دیگر برنامه‌های جانبی تدارک دیده شده بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020301417963

برچسب‌ها