جشنواره غذاهای سنتی در چناران خراسان رضوی برگزار شد

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران گفت: جشنواره غذا‌های سالم و سنتی هم‌‎زمان با هفته میراث‌فرهنگی و دهه کرامت در شهرستان چناران برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمد طاهریان‌مقدم با اعلام این خبر گفت: در این جشنواره بر غذا‌های محلی شهرستان چناران تأکید کرد و عاملی برای افزایش شور و نشاط در خانواده‌ها و تقویت مهارت مادر و فرزند است.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران افزود: غذا‌های سنتی از نظر داشتن مواد مغذی، ویتامین‌ها و املاح ارزش غذایی بالایی دارد، شهرستان چناران غذاهای سنتی زیادی دارد که برخی از آنها به فراموشی سپرده شده‌اند که هدف از برگزاری این جشن‌ها احیای سنن و آداب رسوم گذشتگان است که با شناسایی و حفظ آن‌ها می‌توان به سلامت خانواده کمک کرد .

طاهریان‌مقدم گفت: همزمان با هفته میراث‌فرهنگی و آغاز دهه کرامت (ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) برنامه‌های شاد و مفرح  میراث‌فرهنگی شهرستان چناران با مشارکت اقامتگاه بوم‌گردی منیژگان در روستای آبگاهی برگزار شد.

او افزود: برنامه‌های  این جشن شامل اجرای موسیقی سنتی، اجرای سرود و جشنواره غذاهای سنتی، نمایشگاه گیاهان دارویی و محصولات خانگی، دست بافته‌های زنان و دختران روستایی بود.

شهرستان چناران با ۱۱۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۵۰  کیلومتری مشهد مقدس قرار دارد.
انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020302770670

برچسب‌ها