شهرداری ملایر بنای قدیمی باغ تاریخی سیفیه همدان را مرمت می‌کند

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر گفت: در راستای حفظ عمارت قدیمی باغ تاریخی سیفیه همزمان با هفته میراث‌فرهنگی، بنای قدیمی باغ تاریخی سیفیه توسط شهرداری ملایر مرمت می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان،  ابراهیم جلیلی گفت: باغ تاریخی سیفیه یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های کشور است که در سال ۱۳۰۴ توسط عبدالمحمد میرزا سیف‌الدوله یکی از نوه‌های فتحعلی‌شاه که در آن زمان حاکم ولایت ملایر بود احداث شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر افزود: این بوستان در شمال شرقی ملایر و در دامنه کوه گرمه ساخته شد ه‌است و مساحت آن  بیش از 10هکتار است.

جلیلی تصریحی کرد: شهرداری ملایر همکاری و تعامل بسیار خوبی در مرمت بناهای تاریخی در اختیار و بویژه تملک عمارت تاریخی منصوری با میراث‌فرهنگی دارد، چنانکه علاوه بر اقدام برای مرمت عمارت باغ تاریخی سیفیه در ماه‌های گذشته اقدام به تملک بنای منصوری کرده و به‌تازگی نیز با عقد قرارداد با مشاور به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی برنامه‌ریزی لازم برای تهیه طرح مرمت خانه منصوری انجام شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402030288947

برچسب‌ها