باغ موزه‌ دفاع مقدس همدان، نقش محوری در معرفی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ایفا می‌کند

همزمان با چهل و یکمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر و آخرین روز از هفته میراث‌فرهنگی، روز مقاومت و پایداری و روز دزفول قهرمان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان در بازدید از باغ موزه دفاع مقدس همدان گفت: آنچه موجب افتخار، تاریخ‌ساز و هویت‌بخش است، میراث ناملموس دفاع مقدس است.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، محسن معصوم علیزاده، امروز چهارشنبه 3 خردادماه ضمن اشاره به یادمان‌های مناطق عملیاتی دفاع مقدس به عنوان میراث ملموس دفاع مقدس، از نقش حضرت امام رحمه الله علیه، فرهنگ ایثار و شهادت، سبک زندگی رزمندگان اسلام، تاریخ شفاهی و دلاورمردی‌های رزمندگان جبهه حق به عنوان وجوهی از میراث ناملموس دفاع مقدس نام برد و گفت: صیانت از میراث ناملموس در باغ موزه دفاع مقدس همدان یک افتخار است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: باغ موزه‌ دفاع مقدس همدان، نقش محوری خود را در معرفی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ایفا می‌کند و این یک افتخار برای پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین است .

او با اشاره به اینکه امروز سوم خرداد و سالروز گرامیداشت آزادسازی خرمشهر و آخرین روز از هفته میراث‌فرهنگی است، گفت: بازخوانی و مرور گفتمان دفاع مقدس نیاز مبرم جامعه ما و نیل جوان به دنبال واکاوی حقیقت و درستی راهی است که طی شده است.

معصوم‌علیزاده خاطرنشان کرد: میراث دفاع مقدس امتداد تمدن پرافتخار ایران است که وظیفه صیانت از آن را برعهده داریم و فهرست این میراث از ثروت‌های مهم فرهنگی ایران زمین شناخته می‌شود که میراث ملموس، میراث ناملموس و منظر فرهنگی سه بعد میراثی دفاع مقدس هستند.

او گفت: ما میراث و آیین شهدای گمنام را ثبت کرده‌ایم و به دلیل باورهای اعتقادی خودمان، تفحص پیکر شهدا را به یک آیین و مناسک تبدیل کرده‌ایم و همواره مردم از این شهدا استقبال کرده‌اند. در حالی که در کشورهای دیگر عموما تفحص قربانیان و سربازان جنگ اینگونه نیست.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020303889335

برچسب‌ها