محل جدید اداره میراث‌فرهنگی شهرستان ابرکوه به بهره‌برداری رسید

با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد محل جدید میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ابرکوه به بهره‌برداری رسید.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، روز  جمعه 5 خردادماه 1402 با پایان یافتن مرمت فاز اول خانه تاریخی امید سالار این خانه ارزشمند به روی علاقه‌مندان به تاریخ و معماری بازگشایی شد.

خانه امید سالار شهرستان ابرکوه با حضور علی‌اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، زارع زاده فرماندار ابرکوه، آخوندی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد و سایر مسئولان مربوطه استانی و شهرستانی به‌عنوان مکان جدید اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابرکوه افتتاح شد.

در این برنامه عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد از این خانه به‌عنوان نمونه‌ای شاخص از بناهای استان نام برد.

آخوندی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد نیز ضمن تجلیل از همتی که باعث مرمت و انتقال اداره میراث‌فرهنگی شهرستان به این خانه شد، از خانه تاریخی امید سالار به‌عنوان زیباترین اداره استان یزد یاد کرد.

عادل رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابرکوه نیز در این مراسم عزم اداره متبوعش را آغاز فاز دوم و مرمت خانه ارزانی اعلام کرد که ان‌شاءالله تا دو ماه آینده پایگاه میراث فرهنگی بافت تاریخی و تعدادی از کارگاه‌های صنایع‌دستی شهرستان در این مجموعه مستقر شوند.

 خانه امید سالار، خانه ارزانی، باغ خورشید خانم، مسجد، حمام و اسطبل بزرگ در مجموعه سالار نظام واقع هستند که همه این بناها به ثبت آثار ملی رسیده‌اند.

\"\"

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020306104966

برچسب‌ها