جشنواره نژادهای مختلف اسب‌های اصیل ایرانی در آبیک قزوین برگزار شد

جشنواره نژادهای مختلف اسب‌های اصیل ایرانی از جمله نژادهای عرب خوزستان، کرد، دره‌شوری، ترک قشقایی، ترکمن و اسبچه خزری در شهرستان آبیک برگزار شد.

به‌‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین، کبری کشاورزیان با اشاره به برگزاری این جشنواره گفت: این جشنواره در راستای معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان و نقش اسب در اکوتوریسم روستایی و گردشگری منطقه و شناساندن اسب‌های اصیل ایرانی توسط مالکان آن‌ها با مشارکت مدیریت مجتمع هورس ایرانی در آبیک برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آبیک افزود: در این برنامه ۵۰ اسب‌سوار و تربیت‌کننده اسب از استان‌های قزوین، البرز، تهران، کهکیویه و بویراحمد و کردستان شرکت کردند.

کشاورزیان تصریح کرد: این رویداد با استقبال بی‌نظیر علاقه‌مندان همراه بود و شرکت‌کنندگان در سه بخش اسب‌سواری، اسب‌دوانی و معرفی نژاد در میدان نمایش حضور یافتند.

او خاطرنشان کرد: در حاشیه این جشنواره، نمایشگاه موقت صنایع‌دستی آثار هنرمندان شهرستان در رشته‌های  چرم، معرق، سفال، میناکاری، خراطی و... در 15 غرفه برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آبیک یادآور شد: اسب‌سواری از قدیم در شهرستان آبیک رواج داشته و سعی می‌شود با برگزاری چنین جشنواره‌هایی، منطقه به جایگاه گذشته خود بازگردد و زمینه مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاران در این زمینه فراهم شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020306492862

برچسب‌ها