بازدید موتور‌سواران تورینگ و سافاری همایش ملی موتورسواری از بناهای تاریخی استان

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از بادید موتور‌ سواران تورینگ و سافاری از مجموعه بناهای تاریخی اراک خبر داد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی؛ حسن حسینی گفت: در این همایش که برای اولین بار به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در اراک برگزار شده بود ۱۲۰ موتور سوار از ۱۸ استان کشور حضور داشتند.
علیرضا عسگری هزاوه رئیس هیئت امنا مجموعه بازار تایخی اراک گفت: استان مرکزی میزبان ۳ روز هیئت اتومبیل‌رانی و موتورسواری کشور بود و این موتورسواران از نقاط مختلف شهر اراک بازدید کردند و با استقبال اعضای هیئت امنا در مجموعه بازار تاریخی اراک حضور یافتند و پس از آشنایی اجمالی با تاریخ اراک و ویژگی‌های منحصربفرد مجموعه بازار، از سرای اکبریان، سرای کتاب‌فروش‌ها، سرای کاشانی و چهار سوق بازدید کردند.
عسگری افزود: این برنامه با همراهی سازمان مردم نهاد گردشیاران انجام شد بازدیدکنندگان پس از استقرار در دفتر گردشیاران در سرای کتاب‌فروش‌ها با جاذبه‌های گردشگری اراک بیشتر آشنا شده و مورد پذیرایی قرار گرفتند.
هما داوری مدیر عامل موسسه گردشیاران در این میزبانی توضیحات کاملی از تاریخچه بازار و اهمیت آن در تجارت فرش ارائه داده و میهمانان را تشویق به همراهی با گردشیاران برای فعالیتهای داوطلبانه و گردشگری مسئولانه کردند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402030672945

برچسب‌ها