برگزاری 3 دوره آموزشی هنری و صنایع‌دستی در شهرستان خمین

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین گفت: دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت صنایع‌دستی و هنری در شهرستان خمین برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، علی مشهدی گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون، آموزش تخصصی صنایع‌دستی  در رشته‌های در رشته های چرم‌دوزی، طراحی سنتی و رودوزی‌های سنتی میزبان هنرجویان در سه دوره آموزشی است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین با اشاره به اینکه تعداد 50 هنرجو در این رشته‌ها در حال آموزش هستند، افزود: این دوره‌ها با هدف توسعه، ترویج و فرهنگ‌سازی رشته‌های صنایع‌دستی برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

مشهدی با تاکید بر اینکه آموزش‌ها در صنایع‌دستی در دو گروه به شکل مقدماتی و پیشرفته به صورت حضوری برگزار می‌شود، ادامه داد:  شرکت‌کنندگان با حضور خود در این کلاس آموزشی، به طور کامل با چگونگی فعالیت در این رشته آشنا می‌شوند.‌

او ادامه داد: مدت زمان برگزاری دوره دو ماه است و شرکت‌کنندگان به شکل گروه‌های شش تا هشت نفری در این کلاس‌ها حضور دارند.

مشهدی با تاکید بر اینکه دوره آموزش طراحی سنتی برای هنرمندان صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف برگزار شد، افزود: هدف از آموزش طراحی سنتی آموزش اصولی نقوش سنتی است تا هنرجویان با شناخت و آگاهی کافی از پایه‌های سنتی نقوش و حفظ سنت‌مداری در تولیدات صنایع‌دستی مد نظر داشته باشند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین یادآور شد: پس از اتمام دوره‌ها به هنرجویان گواهی آموزشی متناسب با دوره‌هایی که گذرانده‌اند، اعطا خواهد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402030772195

برچسب‌ها