حضور تشکل‌ها در برگزاری رویداد روز جهانی صنایع‌دستی زمینه‌‌ساز افزایش ظرفیت بخش خصوصی در شورای جهانی صنایع‌دستی است

مدیرکل آموزش و ترویج معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: حضور تشکل‌ها در برگزاری رویداد روز جهانی صنایع‌دستی زمینه ساز افزایش ظرفیت و بالا بردن وزن بخش خصوصی در شورای جهانی صنایع‌دستی است.

به‌گزارش میراث‌‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، برای نخستین بار نشست مشترک معاونت صنایع‌دستی و تشکل‌های بخش خصوصی حوزه صنایع‌دستی با هدف هم‌فکری برای برگزاری روز جهانی صنایع‌دستی عصر یکشنبه  7 خرداد ماه ۱۴۰۲ با حضور ویدا توحدی مدیرکل آموزش و ترویج معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، مدیران تشکل‌های بخش خصوصی به همراه کارشناسان ارشد معاونت در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

ویدا توحدی در این نشست گفت: اولین گام برای رسیدن به توسعه پایدار تقویت توجه در حوزه صنایع‌دستی است. رمز پایداری توسعه در حوزه صنایع‌دستی حضور، مشارکت و تعامل با ذی‌نفعان و بخش خصوصی خواهد بود.

مدیرکل آموزش و ترویج معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور افزود: حضور تشکل‌ها در برگزاری رویداد روز جهانی صنایع دستی زمینه‌ساز افزایش ظرفیت و بالا بردن وزن بخش خصوصی در شورای جهانی صنایع‌دستی است.

در ادامه علی وقف‌چی رئیس فراکسیون فرش و صنایع‌دستی مجلس شورای اسلامی در دوره دهم گفت: دولت‌ها در دنیا سیاست‌گذاران خوبی هستند که در این مسیر از بخش خصوصی کمک می‌گیرند.

او افزود: برگزاری این جلسات می‌تواند کمک بزرگی به دولتمردان کشور برای رسیدن به اهدافشان کند.

وقف‌چی خاطرنشان کرد: آسان‌ترین مسیر رسیدن به موفقیت مشارکت بخش دولتی با تشکل‌ها و بخش خصوصی در حوزه تولید، فروش و تبلیغات خواهد بود.

حسین بختیاری مدیرعامل شرکت تعاونی صنایع دستی ایرانیان ضمن تشکر از برگزاری این نشست گفت: در دولت سیزدهم و با حضور مهندس ضرغامی و رویکردش در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شاهد ارتباط بیشتر معاونت صنایع‌دستی و تشکل‌های غیر دولتی هستیم.

او ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به روز جهانی صنایع‌دستی یکی از مسائل بسیار مهم معرفی هرچه بهتر حوزه صنایع‌دستی در سطح شهر تهران و دیگر استان‌ها از طریق تعامل با شهرداری‌ها بوده که هماهنگی‌های لازم در این خصوص انجام شده است.

بختیاری تصریح کرد: تشکیل کمیته دائمی برگزاری روز جهانی صنایع‌دستی متشکل از کارشناسان ارشد معاونت صنایع‌دستی و تشکل‌های غیردولتی باعث نمایش بهتر توانمندی‌های صنایع‌دستی کشور خواهد بود.

حسین غزنوی مدیر مجمع ملی هنرمندان و‌ صنعتگران استان البرز گفت: بزرگداشت روز جهانی صنایع‌دستی مهم ترین رویداد سال در حوزه فعالیت ما خواهد بود.

او ادامه داد: در چهارسال گذشته با همکاری فرهنگستان هنر مراسم تحلیل از هنرمندان صنایع‌دستی توسط بخش خصوصی برگزار شد که امسال با هدف توسعه همکاری میان وزارتخانه و بخش خصوصی این رویداد در وزارت میراث‌فرهنگی برگزار خواهد شد.

غزنوی تصریح کرد: امیدواریم با تسهیل‌گری بخش دولتی، تشکل‌ها و بخش خصوصی تمرکز بهتر و‌ فعالیت بیشتری در حوزه صنایع‌دستی داشته باشند.

در ادامه ریتا نیک فرجام عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر کشور گفت: برگزاری این نشست گامی موثر در راستای اعتلای صنایع‌دستی کشور خواهد بود.

او افزود: امیدوارم ارتباط بخش خصوصی و بخش دولتی در وزارت میراث‌فرهنگی باعث ایجاد مسیری جدید برای برگزاری نمایشگاه‌های مشترک برای هنرمندان حوزه صنایع‌دستی و به خصوص زیورآلات سنتی باشد تا بتوانیم تاریخ کشورمان را به دنیا نشان دهیم.

در پایان مرتضی عباسی‌نژاد نماینده کانون حمایت از گچبران و آیینه‌کاران کشور گفت: برگزاری این جلسه قدم بسیار خوبی برای تعامل بیشتر با معاونت صنایع‌دستی برای برگزاری رویداد مهم روز جهانی صنایع‌دستی است.

او ادامه داد: این ارتباط موثر می‌تواند در سال‌های آتی تکامل پیدا کند تا شاهد پیشرفت هرچه بهتر صنایع‌دستی باشیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020308640854

برچسب‌ها