شروع ثبت نام ترم تابستان دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی در قزوین

معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی قزوین از آغاز فعالیت دوره‌‎های آموزشی این حوزه در ترم تابستان خبر داد.

به‌‌گزارش میراث آمریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین سیدمیثم حصاری روز پنج‌شنبه 11 خرداد 1402 با اعلام این خبر گفت: این دوره‌های آموزشی به‌منظور توسعه و ترویج صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی و با هدف فراهم‌آوردن زمینه مساعد برای ورود جوانان به‌ویژه بانوان به عرصه اشتغال و حمایت از تولید داخلی با همکاری جهاد دانشگاهی و اساتید مستقر در کارگاه‌های عمارت تاریخی داعی برگزار می‌شوند. معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی قزوین افزود: در این کلاس‌ها رشته‌های مختلف صنایع‌دستی اعم از گلیم‌بافی، رودوزی‌های سنتی، سفال‌گری، معرق، منبت، چرم دست‌دوز، تدهیب، نگارگری، گره‌چینی، نقاشی پشت شیشه، زیورآلات سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، پارچه‌بافی و چادرشب‌بافی به هنرجویان آموزش داده می‌شود.

او یادآور شد: هنرآموختگان پس از گذراندن سه سطح آموزشی مقدماتی، پیشرفته و به‌آموزی و طی مراحل اداری و اخذ مجوزهای مربوطه از مزایا و تسهیلات مرتبط با آن بهره‌مند خواهند شد.

حصاری اضافه کرد: علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 33367121 و 33367473 حوزه معاونت صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی استان داخلی 5 تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020311492280

برچسب‌ها