رسیدگی و بررسی ۱۵ شکایت از شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری استان خراسان رضوی

​معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: در دومین جلسه رسیدگی به شکایات از دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری تعداد ۱۵ شکایت از دفاتر خدمات مسافرتی مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، یوسف بیدخوری با اعلام این خبر افزود: عمده مسائلی که در این جلسات مورد بررسی قرار گرفت مربوط به برگزاری تورهای زیارتی توسط دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری بدون اخذ مجوز از سازمان حج و زیارت برابر ضوابط و مقررات جاری بود که نسبت به تعلیق، اخطار و یا تذکر به این شرکت‌ها اقدام شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: اجرای تورهای زیارتی فقط مختص شرکت‌ها و دفاتری است که از سازمان حج و زیارت مجوز دریافت کرده و دفاتر و شرکت‌هایی که دارای مجوز بند الف و ب هستند حق برگزار تورهای زیارتی را ندارند.

بیدخوری ضمن تاکید بر ضرورت رعایت حقوق زائران و مسافران در تورهای گردشگری افزود: جلسه رسیدگی به شکایت‌های گردشگران از تورهای گردشگری با حضور اعضای کمیته فنی و دعوت از دو طرف شکایت به صورت مستمر در اداره کل میراث‌فرهنگی و گردشگری استان برگزار می‌شود و ضمن رسیدگی به مسائل و مشکلات پیش آمده در سفر نسبت به صدور رای اقدام می شود.

او افزود: چنانچه مبالغ اضافه از مسافران دریافت شده باشد نسبت به عودت آن و یا برداشت از محل ضمانت بانکی شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری اقدام می‌شود.

هم‌چنین جواد میبدی‌نیک مسئول دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی خراسان رضوی دراین‌باره گفت: گردشگران و زائران قبل سفر خود در صورت امکان با مراجعه حضوری به محل دفاتر خدمات مسافرتی قرارداد سازمانی و تعریف شده با مهر و امضای مدیرعامل شرکت در خصوص بسته سفر خود مطالبه کنند و از انعقاد هرگونه قرارداد با دفاتر و شرکت‌هایی که فاقد مجوز بهره‌برداری از این اداره کل هستند، به شدت خودداری کنند.

او افزود: زائران و گردشگران در صورتی که از شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری هرگونه شکایتی دارند یا این‌که بخواهند مطمئن شوند که آن دفتر دارای پروانه معتبر است با شماره تلفن ۳۷۲۸۳۰۰۱_۰۵۱ تماس بگیرند و یا به امور دفاتر خدمات مسافرتی این اداره کل به‌نشانی مشهد، بولوار شهید صادقی (سازمان آب) مراجعه کنند.
انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020313770967

برچسب‌ها