صنایع‌دستی، اقتصاد هویت محور و خانواده محور است

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور در آیین افتتاح نمایشگاه ملی رودوزی‌های سنتی در اصفهان از صنایع‌دستی به‌عنوان اقتصاد هویت محور و خانواده محور یاد کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، صبح امروز پنجشنبه ۱۸ خردادماه ۱۴۰۲ مریم جلالی دهکردی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور وارد اصفهان شد.

در اولین برنامه رسمی حضور معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور در اصفهان و در آیین افتتاح نمایشگاه ملی رودوزی‌های سنتی که با حضور جمعی از مدیران و هنرمندان برجسته استان همراه بود، گفت: نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و هنرنمایی هنرمندان به نحوی تجلی هویت اصیل ایرانی است که از دل خانه‌ها و خانواده‌ها بیرون آمده است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور ادامه داد: وقتی‌که از عروسک صحبت می‌شود در حقیقت صحبت از نخ و سوزن و پارچه است و بی‌شک تصویر یک مادر در ذهن همه نقش می‌بندد، لذا همه ما موظف هستیم تا میراث ملموس و ناملموس خود را به بهترین نحو ممکن حفظ کنیم.

او افزود: در دل هر نقشی که بر روی پارچه زده می‌شود و با توجه به تنوع فراوانی که در گوشه گوشه ایرانی عزیزمان به چشم می خورد به نیکی درمی‌یابیم که این نقوش سرچشمه از ذهنیت مادران سرزمینمان و طبیعت پیرامون آن‌ها دارد.

جلالی تصریح کرد: آرزوی من این است که این هنرنمایی‌ها بر روی پارچه‌ها تبدیل به لباس‌هایی شود که در زندگی روزمره مردمان ایران‌زمین وارد می‌شود و همچنین تلاش می‌کنیم تا درزمینهٔ صنعت مد نیز حرف‌هایی که تاکنون گفته نشده را بیان کنیم.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور تأکید کرد: در آستانه هفته گرامیداشت صنایع‌دستی هستیم و معتقدیم که صنایع‌دستی اقتصاد هویت محور و خانواده محور و حکمت پایه است و تقارن آن با محیط‌زیست نشان‌دهنده آن است که خانواده ایرانی همیشه به محیط و طبیعت محل زندگی خود احترام گذاشته که تائید آن را می‌توان در نقوش نقش بسته بر دل پارچه‌ها و صنایع‌دستی و هنرهای سنتی این مرزوبوم مشاهده کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402031823211

برچسب‌ها