جهان در برابر هنر نصف جهان سر تعظیم فرود آورده است

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه حضور خود در اصفهان، با حضور در حوزه هنری سوره، در آیین افتتاح نمایشگاه آثار گل و مرغ قاموس عشق که به مناسبت گرامیداشت هفته صنایع‌دستی برگزارشده بود شرکت کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، مریم جلالی دهکردی در این آیبن ضمن ایراد سخنانی گفت: امسال روز جهانی صنایع‌دستی را با نام صنایع‌دستی، اقتصاد هویت بنیان نام‌گذاری کرده‌اند، لذا امیدوارم این نام‌گذاری ایام برای پاسداشت هنرمندان، توسعه صنعت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و اتصال معیشت به هویت استفاده شود.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور ادامه داد: مدیران ارشد در سطح سیاست‌گذاری، مجریان در سطح اجرا و شما فعالان عرصه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی باید در زمینه مردمی‌سازی و عمومی‌سازی این صنعت تمام تلاش خود را به کار به کار گرفته و علاوه بر بهره‌برداری از آن، مراقبان خوبی برای این میراث ملموس و ناملموس خود باشیم.

او افزود: به‌هرحال اصفهان شهر جهانی صنایع‌دستی است و جهان در برابر هنر اصفهان تعظیم کرده است، اما اگر این هنر به مؤلفه‌های دنیای امروز متصل نشود، شاید فقط در موزه‌ها و داخلی ویترین گالری‌ها بماند.

جلالی تصریح کرد: روزگاری صنایع‌دستی ما، صنایع زیستی بوده و امیدوارم به همت شما عزیزان هنرمند و فعالان عرصه صنایع‌دستی، با معادل‌سازی، کاربردی سازی و به‌روزآوری این صنعت، صنایع‌دستی و هنرهای سنتی دوباره به متن زندگی و خانواده‌های ایرانی بازگردد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402031823969

برچسب‌ها