برپایی نمایشگاه  تولیدات صنایع‌دستی هنرمندان در ملایر همدان

به مناسبت هفته صنایع‌دستی نمایشگاه تولیدات صنایع‌دستی هنرمندان شهرستان ملایر با حضور معاون صنایع‌دستی اداره کل، معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری ویژه شهرستان ملایر، شهردار شهر ملایر و تنی چند ازمسئولان اجرایی شهرستان و هنرمندان و فعالان صنایع‌دستی در محل سرای‌ فرهنگ و هنر شهرداری افتتاح شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، محمدرضا خلجی، پنجشنبه 18خردادماه در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: به پاسداشت هفته صنایع‌دستی و بیستم خرداد ماه که روز جهانی صنایع‌دستی نامیده شده است این نمایشگاه با 40 غرفه  از امروز آغاز به کار کرده و تا روز جمعه پایان 26 خرداد ماه ادامه خواهد داشت و هنرمندانی از رشته های چرم، سفال، پیکر تراشی، منبت ریز،گلیم  قلم زنی و.... در این نمایشگاه به عرضه تولیدات خود می‌پردازند. 

معاون‌ صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: شهرستان ملایر در حوزه صنایع‌دستی تنها شهرستانی است که دارای دو برند جهانی و ملی است.

خلجی بیان کرد: در استان همدان حدود 45 هزار هنرمند مشغول به فعالیت هستند که حدود 25 درصد ( یک چهارم ) این هنرمندان در 20 رشته در شهرستان ملایر فعالیت می‌کنند که عمده هنرمندان در حوزه منبت، مرواربافی و قلم‌زنی فعال هستند.

او افزود:  هدف ما از برگزاری نمایشگاه‌ها ترویج و رونق صنایع‌دستی، بازاریابی و حفظ و احیای رشته‌های در حال منسوخ شدن، معرفی محصولات به مخاطبان و شناخت هنرمندان و... است.

در آیین افتتاح این نمایشگاه از 2 اثر هنرمندان ملایری شامل تابلو شهر جهانی مبلمان منبت که با تلفیقی از منبت و سفال ساخته شده است و یک پیکره سنگی سرباز هخامنشی که بر روی سنگ خارا توسط هنرمند ملایری حکاکی شده است، رونمایی شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020318889767

برچسب‌ها