صبر و تحمل لازمه خلاقیت در صنایع‌دستی است

هنرمند میناکاری و بانوی کارآفرین آذربایجان غربی گفت: رمز موفقیت در زمینه صنایع‌دستی داشتن صبر و تحمل است. یک هنرمند در تمامی شرایط سخت صبر پیشه کرده و در نهایت راه خود را در این شغل پیدا می‌کند.

اعظم آقاجانی، هنرمند میناکاری و بانوی کارآفرین آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا با بیان اینکه کار در این رشته را ۱۹ سال پیش و با شاگردی در نزد استادان میناکاری اصفهان آموخته است، اظهار کرد:  ما میناکاری را بر روی تمام ظروف مسی کار می‌کنیم که قابل استفاده برای پذیرایی بوده و بر روی ظروف سفالی که در این حالت کارها در دمای ۸۰۰ درجه در کوره حرارت می‌بینند. 

او با بیان اینکه روزانه ۵۰ تا ۸۰ ظرف میناکاری در شکل‌های مختلف کار می‌شود، افزود: با وجود اینکه در ابتدای کار بنده در نزد اساتید شاگری می‌کردم اما بعدها با کمک همسرم یک کارگاه خانوادگی راه‌اندازی کرده و در آنجا در تمام شکل‌ها از بشقاب شیرینی‌خوری، شکلات‌خوری گزخوری، گلدان ....و انواع دیگر میناکاری انجام می‌دهیم. 

این هنرمند شاخص میناکاری آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت بازار صنایع‌دستی ادامه داد: بازار فروش محصولات صنایع‌دستی خوب بوده و اگر مواد اولیه باکیفیت و ارزان به دست هنرمندان برسد این بازار بیش از پیش رونق خواهد یافت چرا که مردم همیشه از صنایع‌دستی حمایت کرده‌اند اگر چه در سال‌های اخیر با گران شدن مواد اولیه و بالا رفتن قیمت افراد کمتری توان خرید صنایع‌دستی را دارند. 

آقاجانی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی فرصت خوبی برای فروش محصولات است، گفت: انتظار می‌رود که مسئولان استانی در خریدهای خود از محصولات صنایع‌دستی تنها به محصولات چوبی کفایت نکنند و از تمام محصولات تولیدی در استان خرید شود تا همه هنرمندان از این امتیاز بی‌نصیب نباشند. 

او با تشکر از مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: پیگری و صبوری او در شنیدن درخواست‌ها و دردودل‌های هنرمندان قابل قدردانی است در کنار این اقدامات نیز درخواست می‌شود روند اعطای تسهیلات به هنرمندان سرعت پیدا کرده و بروکراسی‌های اداری کاهش یابد تا هنرمندان در گیر و دار کارهای اداری خسته و مایوس نشوند. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020319378564

برچسب‌ها