پرداخت تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی برای حضور در عرصه‌های جهانی حائز اهمیت است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: پرداخت تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی برای اشتغال، اقتصاد و حضور در عرصه جهانی و دیپلماسی بسیار حائز اهمیت است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، حسن خیریانپور شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ در آیین گرامیداشت روز جهانی صنایع‌دستی ضمن تبریک این روز و قدردانی از همه دست‌اندرکاران حوزه صنایع‌دستی استان، در توصیف هنر صنایع‌دستی، گفت: صنایع‌دستی یک‌هنر است که با ایده، تفکر، خلاقیت، نوآوری، صبر، حوصله و خویشتن‌داری تولید می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه صنایع‌دستی با تولیدات کارخانه‌ای متفاوت است، افزود: هنر صنایع‌دستی باید با صبر و حوصله تولید شود چرا که با نبود نوآوری و نبوغ و تفکر چیزی به عنوان صنایع‌دستی را شاهد نخواهیم بود.

او ادامه داد: آنچه که یک هنرمند صنایع‌دستی تولید و عرضه می‌کند فارغ از ارزش ریالی، ارزش معنوی آن مهم است.

خیریانپور با تاکید بر اینکه صنایع‌دستی یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم است، اظهار کرد: در کنار این تنوع در عرصه فرهنگ، جغرافیا، ظرفیت‌های اقتصادی و موقعیت استراتژیکی هم باید مورد توجه قرار گیرد.

او با بیان اینکه تنوع در خلاقیت‌های صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف همچون چوب، حصیربافی، نمدبافی، جاجیم بافی و غیره بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی برای اشتغال، اقتصاد و حضور در عرصه جهانی و دیپلماسی بسیار حائز اهمیت است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان این مطلب که باید در عرصه بازاریابی و بازار مصرف داخلی و خارجی ورود پیدا کنیم، افزود: در بازار داخلی باید دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی برای حمایت صنایع‌دستی در ارائه سوغات و هدایا در اولویت قرار دهند.

خیریانپور با اشاره به اینکه باید تامین مواد اولیه مورد نیاز صنعت‌گران در دستور کار قرار گیرد، گفت: صنعتگران صنایع‌دستی در تامین چوب مورد نیاز مشکل دارند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020320482782

برچسب‌ها