صنایع‌دستی می‌تواند جاگیزین صادرات نفتی باشد/ نقش پررنگ صنایع‌دستی در جذب توریست

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه ظرفیت‌های بسیار البرز و کشور در زمینه صنایع‌دستی، این صنعت می‌تواند نقش پررنگی در صادرات و جذب توریست داشته باشد و حتی جایگزین مناسبی برای صادرات نفت باشد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز علی حدادی امروز 20 خرداد 1402 در نشست با فعالان صنایع‌دستی اظهار کرد: لازم است کمیته‌های تخصصی در زمینه صنایع‌دستی تشکیل و از بخش خصوصی در این زمینه حمایت شود. 

 نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی افزود: جایگاه و منزلت صنایع‌دستی در میان هنرها بسیار ویژه است و ما امروز شاهد ارزشمندی صنایع‌دستی و هویت‌بخشی آن در جامعه هستیم.

حدادی بابیان اینکه باید نگاهمان را به حوزه صنایع‌دستی تغییر دهیم، افزود: تقویت بُعد اقتصادی و معیشتی زندگی، از دیگر ویژگی‌‌های هنرهای سنتی است که می‌‌تواند ما را از مشکلات عدیده اقتصادی برهاند.

او اضافه کرد: صنایع‌دستی به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های تولید در کشور، جایگزین بسیار مناسبی به‌جای درآمدهای نفتی باشند و در حیطه مباحث فرهنگی نیز معرف فرهنگ و هویت ایرانی در سطح ملی و نیز جامعه جهانی خواهد بود.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در ادامه با اشاره به اینکه ما دریای بیکران از هنر هستیم و هنرمندان فاخری در استان البرز هستند، اظهار کرد: در حوزه صنایع‌دستی هنرمندان بسیار زیادی در سراسر کشور فعال هستند که صنایع‌دستی می‌تواند بزرگترین نقش در صادرات و جذب توریست داشته باشد و از پیگیری مشکلات این حوزه خبر داد. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 140203205379

برچسب‌ها