افتتاح دو کارگاه صنایع‌دستی در ملایر به مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر گفت: در روز شنبه 20 خرداد مصادف با روز جهانی صنایع‌دستی دو کارگاه سفال سرامیک و منبت در شهرستان ملایر افتتاح شد.

 به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، ابراهیم جلیلی گفت: روز جهانی صنایع‌دستی یک رویداد مهم است که اهمیت هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی را یادآوری می‌کند و روز جهانی صنایع‌دستی فرصتی مناسب برای ترویج و حفظ ارزش‌های فرهنگی است. این صنایع ارتباط نزدیکی با فرهنگ و هویت ملت‌ها دارند و علاوه بر ارزش‌های فرهنگی، صنایع‌دستی نقش مهمی در توسعه اقتصادی نیز ایفا می‌کنند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر گفت: این صنایع قابلیت ایجاد درآمد و اشتغال را به خصوص در مناطق روستایی و محروم فراهم می‌کنند و با حمایت و توسعه صنایع‌دستی، افزایش تولید، ایجاد کسب و کارهای جدید و توسعه صادرات ممکن می‌شود. همچنین، افزایش درآمد افراد و بهبود شرایط زندگی آنها نیز از مزایای توسعه صنایع دستی است.

جلیل گفت: کارگاه سفال و سرامیک مریم ترکاشوند با سرمایه 15000 میلیون ریال و اشتغال دو نفر به صورت مستقیم و دو نفر به صورت غیر مستقیم در کارگاهی  به متراژ 40 مترمربع  در شهر ملایر و نیز کارگاه منبت مسعود کرد با متراژ 220 مترمربع و با سرمایه‌گذاری 40 میلیارد ریال و اشتغال چهار نفر به صورت مستقیم و چهار نفر به صورت  غیرمستقیم در روستای حاجی‌آباد افتتاح شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020320889276

برچسب‌ها