اردبیل قابلیت مطرح شدن را به عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی دارد

رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی در لحظات ابتدایی حضور در اردبیل گفت: ظرفیت‌هایی که در صنایع‌دستی اردبیل وجود دارد می‌تواند این شهر را به عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی مطرح کند.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، سعد القدومی امروز یکشنبه ۲۱ خردادماه 1402 در لحظات ابتدایی حضور در شهر اردبیل، گفت: ظرفیت‌هایی که در صنایع‌دستی اردبیل وجود دارد قابلیت مطرح شدن این شهر را به عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی دارد و پیشنهاد می‌کنم پرونده ثبت جهانی آن آماده شود.

رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی که به مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی به اردبیل سفر کرده است، افزود: مشتاقم که بیشتر در مورد صنایع‌دستی، فرهنگ و هنر اردبیل بدانم و تجربیاتم از ظرفیت‌های این شهر را در سطح جهانی انتقال خواهم داد‌.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور نیز که در این سفر همراه رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی است، گفت: اردبیل گهواره صنایع‌دستی کشور است و به همین دلیل این استان را برای بازدید رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی انتخاب کردیم.

مریم جلالی تاکید کرد: صنایع‌دستی اردبیل قدمت تاریخی دارد و در حال حاضر نیز محصولات تولید شده در اردبیل کاربردی هستند و می‌توانند در بازارهای داخلی و خارجی توجه علاقه‌مندان بسیاری را جلب کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل نیز در دیدار با رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی گفت: بیش از ۶۰ هزار نفر در استان اردبیل مشغول به صنایع‌دستی هستند و آثار تولید شده در استان قابلیت عرضه جهانی را دارند.

رضا قاسمیان افزود: صنایع‌دستی اردبیل پیام وحدت را در سطح ملی و بین‌المللی مخابره می‌کند که قابلیت ثبت و جهانی شدن دارد و انتظار داریم که رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی پس از بازدید از این ظرفیت‌های بی‌نظیر، در سطح بین‌المللی قابلیت‌های صنایع‌دستی و گردشگری اردبیل را معرفی کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020321292646

برچسب‌ها