آغاز به کار چهارمین رویداد منطقه‌ای چوب در کرمانشاه

چهارمین رویداد منطقه‌ای چوب با حضور هنرمندانی از ۱۲ استان کشور در مجموعه تاریخی فرهنگی طاق‌بستان کار خود را آغاز کرد.

به‌گزارش میراث‌‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی عصر روز شنبه ۲۰ خردادماه در حاشیه مراسم افتتاح چهارمین رویداد منطقه‌ای چوب در کرمانشاه، اظهار کرد: رویداد منطقه‌ای چوب به یک برند برای استان کرمانشاه تبدیل شده است که امروز شاهد برگزاری چهارمین دوره این رویداد در استان هستیم.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: این رویداد اهمیت جایگاه هنرمندان کرمانشاهی در رشته‌های منبت چوب و پیکره تراشی را بیش از پیش مشخص می‌کند.

او با بیان اینکه خوشبختانه نماینده‌ دفتر جهانی روز جهانی چوب از اساتید و هنرمندان برجسته کرمانشاهی است، بیان کرد: قرار گرفتن دفتر نمایندگی این رویداد در ایران در شهر کرمانشاه یک فرصت بسیار بزرگ برای معرفی ظرفیت‌های صنایع‌دستی استان به جهانیان است.

فرمانی تصریح کرد: با توجه به اینکه گزارش نهایی و تصاویر این رویداد در سایت جهانی روز جهانی چوب باز نشر داده می‌شود و هنرمندان و صنعتگران چوب در سراسر جهان به آن دسترسی دارند، امسال رویداد را در محوطه تاریخی فرهنگی طاق‌بستان برگزار کرده‌ایم تا این مجموعه فاخر نیز به خوبی معرفی شود.

همچنین علیرضا باوندپور نماینده روز جهانی چوب در کشور نیز در حاشیه گشایش رویداد منطقه ای روز جهانی چوب ۲۰۲۳ در کرمانشاه نگفت: در این رویداد مهم هنرمندانی از ۱۲ استان کشور در مدت برپایی این رویداد حضور دارند.

نماینده روز جهانی چوب در ایران، افزود: در این رویداد هنری ۳۲ هنرمند حضور دارند که ۲۰ هنرمند از استان کرمانشاه و بقیه مربوط به استان های دیگر کشور است که در مدت پنج روز تشکیل این نمایشگاه هنر خود را در زمینه منبت و پیکر تراشی در حاشیه اثر تاریخی طاق‌بستان در معرض دید عموم مردم خواهند گذاشت تا مردم بتوانند از نزدیک به فعالیت آنها آشنا شوند.

او تصریح کرد: رویداد چوب امسال با موضوع میراث فرهنگی در کرمانشاه برگزار می شود. چهارمین رویداد منطقه‌ای چوب کرمانشاه از ۲۰ تا ۲۵ خردادماه در محل محوطه تاریخی فرهنگی طاق‌بستان دایر است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020321417729

برچسب‌ها