نمایشگاه سفال و سرامیک آوای خاک در قزوین افتتاح شد

هم‌زمان با روز جهانی صنایع‌دستی و به مناسبت گرامیداشت این هفته نمایشگاه آثار سفال و سرامیک آوای خاک با حضور علیرضا خزائلی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، حسین فائزی مدیرکل فرهنگ ‌و ‌ارشاد‌اسلامی، سید میثم حصاری معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی استان و جمعی از هنرمندان در نگارخانه مهر حوزه هنری قزوین افتتاح شد.

به‌‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین، سید‌میثم حصاری روز شنبه 20 خرداد 1402 در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه آثار 40 نفر از هنرجویان استاد نرگس سلطان‌پور از هنرمندان فعال در عرصه صنایع‌دستی قزوین در گروه سنی 10 تا 70 سال به‌معرض نمایش گذاشته شده‌است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی قزوین افزود: این آثار در قالب آثار دستی، چرخی و مجسمه با تکنیک‌های مختلف لعاب، زیرلعابی، لعاب تک‌رنگ، راکو، ساگا و... کار شده‌اند و این نمایشگاه تا تاریخ 24 خرداد به‌مدت پنج روز از ساعت 10 الی 12 و 17 الی 20 در نگارخانه مهر حوزه هنری میزبان بازدیدکنندگان است.

او همچنین با اشاره به سایر برنامه‌های هفته صنایع‌دستی در قزوین خاطرنشان کرد: برگزاری آیین تجلیل از هنرمندان و پیشکسوتان این حوزه در سالن اجتماعات خانه داعی، تجلیل از فروشگاه‌های برتر صنایع‌دستی، برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در اداره‌کل اقتصاد‎‌و‌دارایی قزوین، تقدیر از فعالان صنایع‌دستی مستقر در غرفه‌ها و کارگاه‌های مجموعه سعدالسلطنه و برگزاری نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع‌دستی، کارگاه‌های آموزشی برای شاغلین این حوزه و تقدیر از فعالان این عرصه در شهرستان‌های تابعه نیز ازدیگر برنامه‌های این هفته در قزوین به‌شمار می‌روند. 

انتهای پیام/

 

 

انتهای پیام/

کد خبر 14020321492972

برچسب‌ها