۵۲ میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های صنایع‌دستی گیلان اختصاص یافت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان اعلام کرد: ۵۲ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های اشتغال‌زایی صنایع‌دستی استان اختصاص یافته است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی با تبریک روز جهانی صنایع‌دستی گفت: این میزان تسهیلات از ابتدای سال1401 تاکنون از محل تبصره ۱۸ و ۱۶ اشتغال خانگی به ۶۶۴ طرح اختصاص یافته است.

او با بیان اینکه برای طرح‌های یاد شده اشتغال یک هزار و ۷۰۰ نفر تعریف شده است، اظهار کرد: بیش از پنج هزار نفر از هنرمندان صنایع‌دستی استان بیمه هستند و دولت پیگیر رفع مشکلات بیمه‌ای هنرمندان صنایع دستی نیز است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان بر لزوم اقتصادی‌سازی گردشگری در ابعاد مختلف تاکید و اظهار کرد: برندسازی و اقتصادی‌سازی صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف این صنعت بسیار حائز اهمیت است.

او با تاکید بر حفظ و احیای سنت‌های گذشته افزود: احیای شاخه‌ها و رشته‌های مختلف صنایع‌دستی گیلان در دستور کار اداره‌کل میراث‌فرهنگی قرار دارد و تاکنون در این بخش اقدامات مهمی انجام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان همچنین از افتتاح نخستین کارگاه اقامتی شمال کشور در سیاهکل خبر داد و گفت: این کارگاه اقامتی با محوریت آموزش سفال در روستای دیماسرای سیاهکل همزمان با هفته صنایع‌دستی به بهره‌برداری رسید.

۲۷ هزار هنرمند صنایع دستی در ۸۱ رشته و ۱۲ گروه در استان فعال هستند.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

کد خبر 14020321709409

برچسب‌ها