افتتاح ۵ فروشگاه صنایع‌دستی در رشت/ هنرمندان این حوزه حمایت می‌شوند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از افتتاح ۵ فروشگاه صنایع‌دستی در رشت خبر داد و گفت: دولت سیزدهم به بخش صنایع‌دستی و فرآورده‌های این بخش نگاه حمایتی دارد.

به گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی اظهار کرد: توانمندی‌ها و قابلیت‌های صنایع‌دستی گیلان در رشته‌های مختلف می‌تواند این استان را به قطب این صنعت تبدیل کند.

او از افتتاح ۵ فروشگاه صنایع‌دستی در رشت خبر داد و افزود: این تعداد فروشگاه به مناسبت گرام‌یداشت هفته صنایع‌دستی در برج گلسار رشت به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با اشاره به سهم موثر اشتغال‌زایی در بخش صنایع‌دستی، بیان کرد: با افتتاح این ۵ فروشگاه صنایع‌دستی در رشت برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۲۰ نفر غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

جهانی با اشاره به اهم برنامه‌های صنایع‌دستی در گیلان، اضافه کرد: افتتاح اقامتگاه، کارگاه‌ها و فروشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع‌دستی، برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، برپایی جشنواره‌ها و کارگاه‌های آموزشی، برگزاری تور آموزشی و کارگاه‌گردی تنها بخشی از برنامه‌های گرامی‌داشت هفته صنایع‌دستی است.

او با تاکید بر لزوم حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی در گیلان افزود: دولت سیزدهم به بخش صنایع‌دستی و فرآورده‌های این بخش نگاه حمایتی ویژه دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020321709535

برچسب‌ها