صنایع‌دستی اردبیل نیازمند حمایت بیشتر در مسیر جهانی شدن است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: صنایع‌دستی اردبیل قابلیت جهانی شدن را در همه زمینه‌ها دارد و این امر نیازمند حمایت بیشتر در سطح کلان است.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب صبح امروز 22 خرداد ماه 1402 در نشست هنرمندان صنایع‌دستی اردبیل با معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، گفت: صنایع‌دستی اردبیل ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد که می‌تواند در سطح جهانی مطرح شود و این امر نیازمند حمایت بیشتر در سطح کلان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: نیاز داریم که در زمینه‌های مثل پرداخت تسهیلات حمایتی برای صنعتگران و بازاریابی، معرفی، برندسازی و ثبت آثار کمک‌های بیشتری با توجه به ظرفیت استان اردبیل انجام شود.

او تاکید کرد: سفر رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی و معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور به اردبیل فرصت مغتنمی برای معرفی بیشتر ظرفیت‌های موجود در اردبیل و البته مشاهده عینی این ظرفیت‌ها است.

محمدی ادیب با اشاره به فعالیت بیش از 30 هزار صنعتگر در استان اردبیل، گفت: موزه صنایع‌دستی اردبیل که امروز افتتاح شد گنجینه‌ای مختصر از آثار هنرمندان چیره دست صنایع‌دستی استان است که می‌تواند ویترین مناسبی برای این حوزه باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل افزود: شهرهای اردبیل و عنبران به اذعان بازدیدکنندگان قابلیت ثبت در سطح بین‌المللی به عنوان شهرهای جهانی صنایع‌دستی را دارند و انتظار می‌رود که با همکاری وزارتخانه میراث‌فرهنگی و شورای جهانی صنایع‌دستی مقدمات این ثبت فراهم شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020322292536

برچسب‌ها