تجهیز ۳ خانه صنایع‌دستی در بروجرد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از تجهیز ۳ خانه صنایع‌دستی در شهرستان بروجرد خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی لرستان، عطا حسن‌پور با بیان این خبر اظهار کرد: سال گذشته سه خانه صنایع‌دستی در بروجرد تجهیز و تکمیل شد، تا علاوه بر ساخت و تولید صنایع‌دستی شاخص شهرستان در آموزش و انتقال این هنرها فعالیت‌های منسجمی صورت گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: خانه چوب در ساختمانی به مساحت ۳۰۰ متر زیر بنا و در دو طبقه بنا شده که در آن رشته‌های مرتبط با صنعت چوب شامل گره سازی، قواره بری، معرق، مشبک چوب، خراطی و مروار بافی علاوه بر برپایی کارگاه‌های تولید و ساخت این رشته آموزش نیز داده می‌شود.

او ادامه داد: خانه ورشو نیز در سه طبقه و ۹ اتاق به منظور برپایی کارگاه‌های تولید و ساخت، آموزش و بخش نمایشگاه تولیدات ورشو تکمیل و تجهیز شده است.

حسن‌پور افزود: خانه ورشو در تکیه تاریخی موثقی در مجاورت بیمارستان چمران واقع شده که در آن رشته‌های مرتبط با ورشو سازی، قلم زنی، قفل‌سازی سنتی و مشبک فلز فعال است و آموزش این رشته نیز به صورت منسجم به علاقه مندان این رشته ها ارائه می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: یک طبقه از خانه ورشو، کارگاه ورشوسازی، یک طبقه کارگاه قلم‌زنی و آموزش و یک طبقه نیز به فروشگاه و نمایشگاه تولیدات ورشو اختصاص دارد.

حسن‌پور همچنین اضافه کرد: خانه نساجی سنتی در یک خانه تاریخی به نام بزرگمهر با صد متر زیر بنا و سه طبقه واقع شده که در آن صنایع‌دستی مرتبط با رشته‌هایی اعم از ماشته‌بافی، برزنت‌بافی، هرمی‌بافی و کارت‌بافی انجام می‌شود.

او افزود: در این خانه علاوه بر کارگاه‌های ساخت و تولید، کلاس‌های آموزشی نساجی سنتی نیز ارائه می‌شود.
انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020322309414

برچسب‌ها