رونق گردشگری کشاورزی همدان با جهانی شدن سیر/ جهان سیر را به نام همدان خواهد شناخت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: با جهانی شدن سیر همدان، گردشگری کشاورزی در استان رونق خواهد گرفت.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، محسن معصوم علیزاده گفت: سیر محصولی است که از دیرباز  مرغوبیت، شهرت و آوازه با نام همدان داشته است  ‌و اکنون عاملی برای معرفی بیشتر پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین در عرصه ملی و جهانی خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان با اشاره به ثبت سیر در عرصه جهانی به نام همدان یادآور شد: به‌منظور تبدیل کردن روستاهای دنیا به‌عنوان مقصدی برای گردشگران، فائو اقدام به ثبت جهانی میراث کشاورزی روستاها کرده است که این امر منجر به معرفی روستاها به جهان و در نتیجه جذب توریست به این مقاصد بکر می‌شود و حالا این مهم شامل حال روستاهای استان که دارای زمین های کشاورزی سیر هستند، شده است.

محسن معصوم علیزاده گفت: شرایط مناسب آب‌وهوا در کنار حاصلخیزی زمین‌های همدان موجب شده ‌تا این منطقه یکی از مستعدترین استان‌ها برای تحقق گردشگری کشاورزی باشد.

پس از جهانی شدن انگور ملایر حالا نام همدان با سیر توجه مخاطبان گردشگری غذا و کشاورزی را در جهان به خود جلب خواهد کرد و این مهم خواهد توانست  مسیرهای توسعه همه جانبه گردشگری را در همدان هموار کند.

او گفت: همچنین برخورداری روستاهایی که خواستگاه رویش سیر در همدان هستند، عواملی چون  تنوع‌ زیستی، گیاهی و جانوری، داشتن چشم‌انداز طبیعی زیبا و در نهایت شرایط گردشگرپذیر بودن از دیگر شاخص‌های پیوستن به میراث کشاورزی برای آنها در جهان است.

معصوم علیزاده با بیان اینکه سیر تولیدی در همدان به‌عنوان یک برند خاص در سال ۱۳۹۶ به ثبت ملی رسید افزود: حالا که پیگیری برای ثبت جهانی آن به نتیجه رسیده است فعالان گردشگری را برای هدایت گردشگران به مسیر گردشگری امامزاده محسن همدان و روستاهای غنی از کشت سیر دعوت می‌کنیم و بر این باوریم سیر همدان خواهد توانست اقتصاد گردشگری منطقه را متحول کند.

او اظهار داشت: بیشترین محصول سیر همدان در ۱۲ روستای منطقه از جمله روستاهای مسیر امام‌زاده کوه، روستای سولان، انصار الامام، یکن آباد و همچنین شهر مریانج تولید و به بازار عرضه می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020323889297

برچسب‌ها