معاون میراث‌فرهنگی کشور «نگهبان شب» را تحسین کرد

علی دارابی، قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور در یادداشتی در فضای اینستاگرام، جدیدترین فیلم رضا میرکریمی، «نگهبان شب» را تحسین کرد.

به گزارش میراث‌آریا، در یادداشت علی دارابی آمده است:

*به تماشاى نگهبان شب*

عصر شنبه ٢٠ خرداد در سينما فرهنگ به تماشاى جديدترين اثر سينمايی رضا ميركريمى فيلمنامه‌نويس، تهيه‌كننده و كارگردان صاحب سبک و نامدار سينماى كشور نشستم.

جمعى محدود از رجال سياسى، فرهنگى، اصحاب رسانه و هنر و… از جمله مدعوين بودند.

*ميركريمى*

قبل از آغاز نمايش فيلم درباره سينماى ايران سخن گفت؛ «از افتخارات و كارنامه درخشان جمهورى اسلامى است سينماى امروزايران است.»

او تاكيد كرد: «می‌دانم خيلى ها توجه به اين جايگاه و موقعيت سينماى امروز ايران، كه شهرت جهانى يافته است ندارند. و نمی‌دانند بودجه و اعتبار بسيار زيادى در كشور در حوزه فرهنگ و هنر هزينه مى شود كه اگر هم‌افزايی لازم باشد بسيار تاثير گذار خواهد بود.»

فيلم نگهبان شب كارش را با فراخوان از بازيگران آغاز كرد، ١٣ هزار نفر ثبت نام كردند…

فيلم اثر امضاى مير كريمى را دارد، توجه به متن جامعه و آنچه در آن مى‌گذرد، زير پوست شهر و زندگى طبقه كارگر و فرودست و در نقطه مقابل تصويرى از طبقه برخوردار كه انبوه‌سازان مسكن و پيامدهاى ناشى از اين رويه ساخت و ساز در كشور را مورد نقد قرارمی‌دهد و در عين حال زندگى جاريست.

قبلا از رضا مير كريمى فيلم هايی چون زير نور ماه، قصر شيرين، يک حبه قند، خيلى دور خيلى نزديک، دختر، به همين سادگى، اينجا چراغى روشن است را ديده‌ايم.

ميركريمى فيلم نگهبان شب را يک شرح حال و تبادل احساس به مسائل جامعه مى‌داند.

تماشاى اين فيلم را به همه علاقه‌مندان توصيه مى‌كنم.

رضا ميركريمى از افتخارات سينما و جامعه فرهنگى و هنرى ايران است. قدر امثال او را بدانيم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020323900119

برچسب‌ها