نشست مشترک معاون صنایع‌دستی و مدیران مجموعه اراضی عباس‌آباد تهران برگزار شد

نشست مشترک معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی و مدیران مجموعه اراضی عباس‌آباد، عصر سه‌شنبه 23 خرداد 1402 در سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا،  در این نشست که با حضور مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور و محمد حسین حجازی مدیر مجموعه عباس‌آباد برگزار شد، طیبه عزت‌الهی مدیر پژوهشکده هنرهای سنتی و مدیران کل و مشاوران معاونت صنایع‌دستی و تعدادی از مدیران مجموعه اراضی عباس‌آباد نیز حضور داشتند و درباره مهمترین راهکارهای تقویت همکاری‌ها گفت‌و‌گو شد.

مریم جلالی معاون صنایع‌دستی کشور در این نشست ضمن خیرمقدم به حاضران در جلسه گفت: در یک سال گذشته مهم‌ترین هدف ما در معاونت صنایع‌دستی، تقویت توجه به حوزه صنایع‌دستی به‌عنوان اقتصاد هویت‌بنیان و فعال کردن ظرفیت دستگاه‌ها و نهادها با رویکرد معرفی و عرضه محصولات صنایع‌دستی بوده است.

او ضمن تاکید بر فرابخشی بودن صنایع‌دستی افزود: اراضی عباس‌آباد می‌تواند کانون حکمرانی شهری و گردشگری و همچنین حلقه اتصال میان مردم و صنایع‌دستی با هدف مردمی‌سازی صنایع‌دستی باشد.

جلالی افزود: اتصال نهادهای فرهنگی و تغییر رویکردهای سنتی به مدرن یکی از وظایف مهم معاونت صنایع‌دستی است که در این راستا همکاری متقابل و استفاده از ظرفیت‌های مجموعه فرهنگی اراضی عباس‌آباد کمک بزرگی برای اجرای این مهم خواهد بود.

معاون صنایع‌دستی کشور خاطرنشان کرد: در بسیاری از مقاصد گردشگری جهان رویدادهای بین‌المللی صنایع‌دستی برگزار می‌شود که این رویدادها با برنامه‌ریزی بلند‌مدت برگزاری رویدادهای بین‌المللی صنایع‌دستی در اراضی عباس‌آباد قابل اجرا خواهد بود.

جلالی افزود: ایجاد مکان دائمی برای معرفی شهرها و روستاهای جهانی و ارائه محصولات صنایع‌دستی می‌تواند به توسعه گردشگری در منطقه عباس‌آباد کمک کند.

معاون صنایع‌دستی کشور در پایان گفت: در روز جهانی صنایع‌دستی بالاترین مقام صنایع‌دستی دنیا، ایران را برای بازدید انتخاب می‌کند و این بیانگر ظرفیت‌های گسترده کشور ما در عرصه صنایع‌دستی است.

محمد حسین حجازی مدیر مجموعه فرهنگی اراضی عباس‌آباد نیز در این نشست گفت: حوزه صنایع‌دستی در کشور بسیار گسترده است و ایران می‌تواند متولی صنایع‌دستی درعرصه جهانی باشد.

او ادامه داد: خروجی‌هایی که در حوزه صنایع‌دستی شاهد هستیم نتیجه نگاه هم‌افزایی خانم جلالی و تلاش‌های همکاران او است و در حال حاضر همکاری بسیار خوبی میان وزارت میراث‌فرهنگی و مجموعه اراضی عباس‌آباد وجود دارد.

حجازی افزود: صنایع‌دستی به‌عنوان بازوی اقتصادی جدی در کشور محسوب می‌شود و در تلاش هستیم بازارهای کسترده صنایع‌دستی در اراضی عباس‌آباد برپا کنیم.

او خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های شهردار  تهران درباره ایجاد هلدینگ گردشگری تهران، اراضی عباس‌آباد نقش ویژه‌ای را ایفا خواهد کرد که صنایع‌دستی نقطه عطف این موضوع خواهد بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020324622237

برچسب‌ها