آموزش صنایع‌دستی به بانوان سرپرست خانوار در زنجان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: صنایع دستی یکی از ویژه‌ترین حوزه‌های فعالیت بانوان سرپرست خانوار است.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان؛ سید سعید صفوی گفت: بافتنی‌های سنتی و گیوه دوزی به زنان سرپرست خانوار یا بدسرپرست در استان زنجان بنیاد دستان مهربان آموزش داده شد. طرح کسب و کار پایدار خانواده‌محور به صورت ویژه برای بانوان سرپرست خانوار با همکاری این بنیاد و اداره کل میراث‌فرهنگی زنجان اجرا شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان افزود: با مهارت‌آموزی و حمایت از زنان سرپرست خانوار در تولید صنایع دستی می‌توانیم از مهاجرت این افراد جلوگیری کرده و برای آنها درآمد ایجاد کنیم. یکی از ویژه‌ترین حوزه‌های فعالیت بانوان سرپرست خانوار است که می‌تواند به خود اشتغالی و درآمدزایی برای آنان ایجاد کند.

او اظهار کرد: برنامه‌های ویژه‌ای در حوزه بانوان سرپرست خانوار داریم تا علاوه بر توانمندسازی بانوان آن‌ها را وارد عرصه کار کنیم و تسهیلاتی برای این منظور به آن‌ها تعلق می‌گیرد. ارتقاء مهارت‌های شغلی زنان سرپرست خانوار و آسیب دیده اجتماعی با هدف توانمندسازی اقتصادی و اشتغال زایی آنان مهیا می‌شود.

صفوی گفت: به منظور برخورداری بانوان سرپرست خانوار از دانش و مهارت‌های جدید و افزایش فرصت‌های شغلی آنان بسیار موثر و ضروری برشمرد.

او خاطرنشان کرد: بخش عمده مشکل فقر وتأمین معیشت خانواده‌های نیازمند می‌تواند از طریق ایجاد اشتغال برای نیازمندان و رسیدن آنها به استقلال و خودکفایی به‌صورت ریشه‌ای حل شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020324931224

برچسب‌ها