کشف معماری شهر باستانی شاپورخواست در خرم‌آباد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی لرستان از کاوش شهر باستانی شاپورخواست با هدف کشف معماری قرون گذشته، شناخت انواع کاربری‌ها و دوره‌های استقراری موجود در منطقه خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی لرستان، عطا حسن‌پور در این خصوص اظهار کرد: کاوش باستان‌شناسی شهر شاپورخواست خرم‌آباد نیمه اول فروردین ماه امسال آغاز شده و اقدامات لازم برای از زیر خاک بیرون آمدن این شهر باستانی انجام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تشریح کرد: در جریان کاوش این محوطه باستانی لایه‌های دست‌نخورده شهر قدیم شاپورخواست خرم آباد نمایان شده است.

او گفت: همچنین در این مدت از کاوش چندین سنگ قبر و بقایای متلاشی شده از اجساد انسانی مربوط به یک گورستان قدیمی و تعدادی کوره خانگی نیز به دست آمده است.

حسن‌پور با بیان اینکه برنامه میدانی و کاوش باستان‌شناسی این محوطه همچنان ادامه دارد افزود: تمرکز در این عملیات بر شناخت انواع کاربری‌ها و دوره‌های استقراری موجود در منطقه و همچنین ارتباط آن با معماری قرون گذشته خواهد بود.

او یادآوری کرد: شهر شاپور خواست در قرون چهارم، پنجم و ششم هجری همزمان با دوره شکوفایی خود، آثار معماری پر کار و گسترده‌ای داشته و احتمالاً بقایای آن در میدان امام حسین (ع) و قاضی‌آباد کنونی گسترده شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020325309252

برچسب‌ها