خانه خلاق گردشگری تهران بازوی اجرایی زیست‌بوم‌ صنایع فرهنگی و خلاق است

مسئول خانه‌های خلاق ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: خانه‌‌های خلاق و نوآوری در بخشی از ماموریت خود بعنوان بازوی معاونت علمی برای توسعه و رشد زیست بوم و واحدهای خلاق عمل می‌کنند.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران، بهروز آهنگربیک گفت: خانه خلاق گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران نیز با چنین نقشی به عنوان بازوی معاونت علمی در توسعه زیست‌بوم گردشگری و صنایع‌دستی برای بازیگران و فعالین این حوزه نقش آفرینی می‌کند.

 مسئول خانه‌های خلاق و نو آوری ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم عنوان کرد: اقتصاد خلاق در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که در تبصره ۱ بند ۳ ماده ۱ سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی بعنوان یکی از حوزه های مهم فناوریهای نرم تعریف شده، چندین عنصر اساسی شامل فناوری، نوآوری،خلاقیت و اقتصاد‌خلاق با محوریت کسب‌و‌کارهای با ماهیت دارایی‌های نامشهود دارد.

او افزود: بخش مهمی از اهداف و برنامه‌های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه توسعه اقتصاد خلاق و فناوریهای فرهنگی و نرم از طریق خانه‌های خلاق و نوآوری در حال اجرایی شدن است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020325530769

برچسب‌ها